Thanksgiving with the family!

13 oktober 2014 - London, Canada

Lieve allemaal!

Happy Thanksgiving !!
Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik vooral veel voor school gedaan, omdat we komende week een aantal toetsen hebben. Dat is dus niet zo heel interessant om te lezen haha. Wat nog wel leuk was aan die twee dagen school en leren is dat ik gezellig met Roswitha heb geskyped !! Leuk om elkaar weer eens te 'zien' en te spreken na een super lange tijd.

Zoals jullie konden lezen in mijn vorige blog stond er wat leuks op de planning, Thanksgiving!

Gister werden we rond 12 uur opgehaald door Dave voor de school, hij kwam ons ophalen in een zwarte pickup dus dat was goed opletten of hij er al aan kwam, want we kenden hem nog niet dus wisten we niet goed of hij het nou was of niet haha. Dave is de zoon van Helen en Helen is een nicht van mijn vader, haha om het even kort te omschrijven.
Met Thanksgiving kreeg ik de kans om ongeveer de hele familie te leren kennen. Mijn oud tante Sina is vroeger naar Canada geëmigreerd, ze heeft vier kinderen en wonen op verschillende plekken in Ontario. Zij zijn allemaal rond de leeftijd van mijn ouders. En zij hebben ook weer kinderen en sommige daarvan ook weer, dus een hele grote familie.
Ik had ze nog nooit eerder ontmoet, dus keek ik erg uit naar om ze met dit weekend, Thanksgiving, te leren kennen!

We kwamen rond kwart voor 1/1 uur aan bij het huis van Helen en John. Ze wonen op een boerderij net buiten Woodstock. Wauw wat een mooi stukje land hebben zij rond hun huis. Echt heel rustig en landelijk. Het was super leuk om Helen en John te leren kennen, ze zijn heel gastvrij en verwelkomend, wat gelijk voor een leuke sfeer zorgde. Langzamerhand kwamen er steeds meer familieleden binnendruppelen. Mijn oud-tante Sina was er ook, ik had haar vroeger wel eens een keer gezien, maar toen was ik nog best jong. Nu is tante Sina al best oud en heeft ze ook last van alzheimer. Ze vond het wel erg leuk en interessant dat ik ook een Ton ben en dat ik dus familie van haar ben. Het was wel lastig om dit te onthouden voor haar.
Erg leuk om verder iedereen te leren kennen tijdens dit Thanksgiving diner. Ik ga snel een keer proberen om met mijn andere familieleden hier een datum af te spreken om ook een bezoekje te brengen aan Niagara on the Lake en aan Guelph. Rond 2 uur begon de 'lunch'. Er was natuurlijk kalkoen en allerlei andere lekkere dingen.
Er waren verschillende soorten toetjes, ze hadden ook pumpkin pie, die moest ik natuurlijk wel proberen, want die zie je hier overal. Lekker! haha.
Na dat iedereen gegeten had gingen we een rondje lopen over de boerderij. Ze hebben er wel honderden koeien geloof ik. Echt leuk om dat te zien haha, ook van die lieve kalfjes. De koeien die ze daar in de stallen hebben zijn voor de melk productie dacht ik. Vervolgens gingen we een stukje verder lopen en daar hadden ze allemaal maisvelden. Echt super groot allemaal daar! Heerlijk om even buiten te lopen, want het was ook heerlijk weer!
Toen we weer terug binnen waren gingen we een spelletje doen. Dat je een woord krijgt, en dat je het woord dan moet omschrijven, haha heel leuk om te doen!
's Avonds had John in de serre een openhaard aangestoken. Daarna gingen we daar heerlijk zitten met een wijntje. Even lekker niet denken aan school maar even genieten haha. Halverwege de avond gingen er al steeds meer mensen naar huis toe. Wij mochten blijven slapen bij Helen, dus dat was ideaal.
Toen het wat kouder werd in de serre gingen we nog even binnen tv kijken en daarna naar bed toe. We deelden met z'n tweetjes een kamer, Simone en Thyrza deelden een kamer en Kristel en ik.

Vanmorgen hadden we een wekker gezet om niet al te laat wakker te worden. Daarna gingen we naar beneden om te gaan ontbijten. Helen en John waren er even niet dus mochten we zelf een ontbijtje klaarmaken, ze hadden al alles voor ons klaar gezet. Super lief! Er lag zelfs een gekookt eitje. Haha alleen wisten Kristel en ik dat in de eerste instantie niet zeker. Dus gingen we maar rammelen aan dat ei om te horen of hij nou gekookt was of niet hahaha. Maar we wisten het toch niet helemaal zeker, dus toen maar boven de wasbak geprobeerd te pellen, gelukkig was hij wel gekookt! Haha.
Toen Helen weer terug was nam ze ons mee naar de cheese factory van Shep, een van Helen haar zoons (ze heeft er 5).
De kaas die je hier in de supermarkt kan kopen is niet super lekker. Maar Shep maakt dus zelf kaas. Echt heerlijk! Hij heeft in 2013 de Canadian Cheese Grand Prix gewonnen, super knap! Gister had hij naar Thanksgiving ook een paar kazen meegenomen, dus toen hadden we al geproefd, lekkerrr. Hij woont naast Helen en John, dit was ongeveer 1km lopen. Haha in Nederland moet je niet zomaar 1 km lopen om naar de buren te gaan. We kregen een rondleiding door de cheese factory. Interessant om dat proces te zien. We mochten daar ook nog twee soorten kaas proeven, een was die we gister ook geproefd hadden geloof ik, die was erg lekker! Een andere was een kaas die in rode wijn geweekt is. Echt een gek idee, maar die was ook heerlijk.
Daarna liepen we weer terug naar het huis van John en Helen. Zij hebben een berner sennen hond. Heerlijk om weer huisdieren rond je heen te hebben, haha en ik moest nu ook echt denken aan Joebie natuurlijk, de hond van Desie. Alsof ik een soortje thuis was.
Het is zo rustig in de omgeving waar zij wonen, ook heel mooi want je ziet overal bomen die super mooie herfstkleuren hebben.
Toen we weer terug binnen waren gingen we nog even een kopje thee drinken met een stukje boterkoek. Ze hebben in de buurt van Woodstock een 'dutch bakery'. Haha daar moeten we ook eens een keer naar toe ;).
Echt heel lief, Helen had een stuk kaas gekocht bij Shep voor ons. Dus nu hebben we thuis op de campus ook heerlijke kaas, haha.
Voordat Helen ons naar huis bracht gingen we nog even langs een andere boerderij waar Dave werkt, alleen was hij er op dat moment niet, hij kwam net aan toen wij weg gingen. Maar we hebben nu wel gezien waar hij werkt. Leuk om een beetje daar in de omgeving te kijken. Daarna bracht Helen ons weer naar huis. Ze zei dat we nog eens een keer langs mochten komen. Lijkt me erg leuk om hun nog een keer te bezoeken!

We hebben er twee super leuke daagjes opzitten! Veel nieuwe indrukken. De familie leren kennen. Heerlijk genieten op de boerderij, haha. Even wat anders dan m'n schoolboeken, maar toen we thuis kwamen vanmiddag kon ik wel weer gelijk aan de slag .
Het was super leuk om mijn eerste Thanksgiving te vieren met mijn familie hier !
Ik heb ook een aantal foto's gemaakt tijdens Thanksgiving, natuurlijk! Die zal ik snel op mijn blog zetten!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Elly Ton:
    14 oktober 2014
    Wat is het daar mooi en uitgestrekt.......Wij moeten er zeker eens naar toe. Leuk dat je de familie van daar bijna allemaal bij elkaar gezien hebt, en het was weer leuk te lezen hoe het was. Xxxx
  2. Corrie en bart:
    14 oktober 2014
    Wat leuk om zo'n fijne en gastvrije familie in je omgeving te hebben en een feest als thanksgiving in de huiselijke sfeer mee te maken.Bofkonten!!!Groetjes ook van Bart
  3. Danique:
    14 oktober 2014
    Zus! Wat gaaf :) en wat fijn dat ze zo gastvrij waren! Leuk om weer een verhaal te lezen. Succes met studeren! Liefs
  4. Mart en Claartje Huijgens:
    Les 1: hoe weet je of een ei gekookt is:
    Draai het ei rond. Als het rond blijft draaien is het gekookt.
    Als het na 1 omwenteling al stil ligt is het een rauw ei.
    Probeer het maar eens.

Maar wat een leuke ervaring weer. Mooie foto's ook.
    Tot donderdag.
  5. Jan en Mirjam:
    15 oktober 2014
    Geweldig dat jullie allemaal welkom waren. Weer een hele mooie herinnering!
    Leuk om het weer te lezen. Knuffel van ons.