School, assignments en 'Nuit Blanche' in Toronto

9 oktober 2014 - London, Canada

Lieve allemaal! Hier komt weer een blog van de afgelopen weekjes. Veel voor school gedaan dus weer eens wat anders dan allerlei uitstapjes haha.
Hopelijk gaat bij jullie in Nederland ook alles goed!

Maandag 29 september
Vandaag werd mn lieve zus alweer 24! Toch wel een gek idee dat ik niet bij haar verjaardag kon zijn.
Deze dag ben ik begonnen met wat school werk, want ja dat moet natuurlijk ook gebeuren. We hadden die week een aantal deadlines voor assignments staan, dus even hard aan het werk. Aan het eind van de ochtend ging ik even met Danique facetimen om haar te feliciteren! Zo was ik toch nog een beetje bij haar verjaardag haha.

Dinsdag 30 september
We moesten weer vroeg uit bed, want om 8 uur begon de les alweer, deze les hebben we van een Chinese mevrouw. Als zij Engels praat hoor je echt heel goed dat Chinese accent er door heen haha. Als ze dan value uitspreekt klinkt het een beetje als baljoe ofzo hahah. Soms moet ik hier wel even om lachen. Na de les ben ik met Thyrza gaan squashen en Simone ging toen naar haar eerste volleybal wedstrijd hier! Spannend! Gelukkig hadden we haar team gevonden, en kon zij ook lekker aan de slag gaan. Nadat we klaar waren met sporten zou er ergens tussen 1 en 3 uur een brandweer oefening zijn in ons residence gebouw. Dus wij wilden eigenlijk nog niet gaan douchen, haha want we zagen het alweer voor ons dat als je net onder de douche gaat dat dan dat alarm afgaat. Dus wij zaten daar te wachten, ging het brandweeralarm uiteindelijk om iets van kwart over 2 half 3 af. Lopen we naar beneden, kwamen er ondertussen alweer mensen terug naar boven. Bleek het dat je niet naar buiten hoefde, maar dat het gewoon een test was, dus ik denk alleen om te kijken of het alarm het doet. Nou die deed het wel hoor haha.
Toen moesten we toch weer verder aan onze assignments, want dat was best nog wel wat werk We moesten voor het vak Customer Behaviour een merk kiezen en van dat merk moest je omschrijven welke soort waarden het heeft als je er iets koopt, dus eigenlijk allemaal onderzoekjes naar hoe de klanten dingen kopen en hoe sterk de klant betrokken is bij de aankoop etc. Haha best lastig om dit in het Nederlands uit te leggen, omdat ik hier natuurlijk in het Engels mee bezig ben geweest.
's Middags om 4 uur hadden we weer een les, marketing management. Bij deze les kregen we halverwege een lege bingo kaart. Op deze kaar moest je 24 merken opschrijven, Canadese, Internationale, alles kon. Zodra je dus bingo had moest je dat zeggen. Je kon een merk van je kaart doorstrepen zodra deze vermeld werd tijdens het college . Haha ik heb hier zo moeten lachen he. Er was een gast, en hij was continu vragen aan het stellen aan de docent, met betrekking tot een van de merken die hij op zijn kaart had staan. Super serieus steeds en toen hij klaar was met zn vraag en het antwoord had gekregen zag je hem zo lachend zijn merk doorstrepen, haha dat was heel grappig om te zien. Uiteindelijk had ik het niet voor elkaar gekregen om bingo te krijgen, op een paar merkjes na had ik bingo haha. Dit was wel een leuke manier om bezig te zijn tijdens de les, de les ging over branding.
Toen we 's avonds naar de supermarkt gingen, waren we toen we klaar waren aan het wachten op de bus die ons terug zou brengen naar de residence. Toen kwam er een oud vrouwtje langs met haar rollator. Ik weet niet precies hoe oud ze was, maar al best wel oud haha. Ze had zo'n sjaaltje rond haar hoofd en liep een beetje krom. Eerst kwam ze met haar rollator voorbij rollen en toen keken we haar zo aan en lachten naar haar, kwam ze weer terug rollen met haar rollator en een heel verhaal tegen ons houden. Ze had ook niet zoveel tandjes leek wel. Maar ze vertelde dat ze vroeger altijd naar Western (de University in Londond) ging, naar de bar en dat het altijd van die goede tijden waren en toen begon ze weer over haar dochter. Haha uiteindelijk ging ze wel weer weg. Maar we moesten toen we haar zagen een klein beetje denken aan de heks van sneeuwwitje ( haha in het echt Dees, daar moet je toch niet aan denken ;p ). Maar dit was wel een lief vrouwtje gelukkig haha.

Woensdag 1 oktober
Hellooo October !!

Bij het vak sports marketing hadden we weer een gastles. Van de keer van de marketing director van de London Knights (het hockey team van London) Het was best een lastig college, want we wisten natuurlijk dat we hier na de les weer een assignment over zouden krijgen. Maar deze man praatte de hele tijd over zichzelf, waardoor het wel wat minder interessant werd. Maar ik wil nog wel een keer naar een hockey wedstrijd van de London Knights!
Vandaag ook weer aan m'n assignments gewerkt, voor marketing management moesten we ook een assignment maken. Een beetje een soort gelijke als die van customre behaviour. Hier mocht je zelf ook weer een merk uitkiezen, voor dit vak had ik H&M gekozen. Dat maakt het dan gelijk weer wat leuker om aan je opdracht te werken haha. Voor Customer Behaviour had ik Hallmark als merk gekozen. Hier heb je ook echt van die Hallmark winkels, heel anders dan in Nederland, echt heel leuk!! Ze hebben echt zoveel kaarten, allemaal met van die mooie teksten.

Donderdag 2 oktober
In de ochtend weer op tijd uit bed om aan m'n assignments te werken. Daarna had ik om 10 uur nog een les, maar 1 uurtje, dus niet super lang.Om 1 uur ging ik samen met Thyrza weer zumba'en. Lekker een uurtje sporten!
Vervolgens had ik in de middag afgesproken om met Danique te gaan skypen. Gezellig om even te kletsen via Skype!

Vrijdag 3 oktober
Vandaag hadden we in de ochtend weer lekker aan school gewerkt haha. Jaa we moesten best wel wat doen voor school deze week dus komt dat ook redelijk vaak naar voor in m'n blog denk ik. We zitten hier tenslotte ook voor school natuurlijk! En alle andere leuke dingen ;)
Om 12 uur hadden we met Simon afgesproken om aan onze case study te gaan werken, we hadden het even doorgenomen zodat we daarna zelfstandig aan de slag konden gaan.
Na de les die we 's middags hadden waren we naar de Mall gegaan. Even een vest aangeschaft, want het wordt hier ook alweer wat kouder.

Zaterdag 4 oktober
Jaja, vandaag staat er weer wat leuks gepland!! Maar dat is pas rond 5 uur in de middag, dus daarvoor genoeg tijd om aan school te werken haha. Na dus een ochtendje en middagje aan school gewerkt te hebben gingen we naar Toronto !!
Het was in Toronto 'Nuit Blanche'. Dit is een evenement in de stad waarbij allerlei straat artiesten zijn, met allemaal kleuren, muziek en kunst. Heel leuk om te zien. Toen we aankwamen in Toronto zijn we samen met de Finse meiden een restaurantje gaan zoeken. We hadden een leuk restaurantje gevonden, dus gingen we daar heerlijk eten. En ze hadden gebakken zalm!! Dat was weer even geleden, en het smaakte goed! haha na heerlijk genoten te hebben van een lekker diner gingen we de stad in, kijken wat er allemaal te zien was. Het was super druk in de stad, hier kwamen echt veel mensen op af. Op vier locaties in de stad, en door de straten was van alles te zien en te horen. Een van de kunstwerkjes die wel bijzonder was was dat er iets van honderden wereldbollen in bomen hingen. Deze werden dan belicht door allerlei verschillende kleuren, echt leuk! maar het was daar zo ontzettend druk! Vanuit de CN Tower hadden ze van die laser stralen, in 5 verschillende kleuren, ook heel mooi om te zien! Ik heb wel geprobeerd om foto's te maken, maar in het donker komt het dan toch wat minder mooi uit en lukken de foto's niet zo goed als overdag. Ik zal er straks nog een paar op m'n blog zetten, zo kunnen jullie toch een klein beetje een sfeer impressie hiervan krijgen! Rond kwart voor 2 's nachts moesten we weer terug bij de bus zijn om terug naar London te gaan. Rond kwart over 4 half 5 kwamen we weer aan op de campus. Helemaal moe, dus toen was ik blij dat we thuis waren haha.

Zondag 5 oktober
Vandaag had ik geprobeerd even lekker uit te slapen, want we waren natuurlijk niet al te vroeg thuis van onze avond Toronto.
's Middags ben ik samen met Thyrza naar Walmart geweest, vlak bij Walmart zit een Hallmark winkel, dus waren we daar nog even naar toe gegaan. Ze hadden hier al kerstkaartjes liggen, haha echt zo leuk! Wel vroeg, maar wel grappig om te zien. Toen we daarna Walmart inliepen zagen we naast de Halloween afdeling ook al een kleine afdeling met kerst dingetjes, vooral veeel lichtjes! Haha daar hou ik echt van. Ben benieuwd hoe ze hier alles gaan decoreren, hopelijk veel kerstverlichting! Haha dat vind ik altijd zo gezellig
's Avonds toen we eten gingen halen bij Oasis (het afhaal restaurantje op de campus) hadden Kristel en ik ervoor gekozen om stir fry te gaan nemen, noodles met groentes en garnaaltjes. Erg lekker! Haha met sweet chili saus, we dachten dat is wel een lekkere saus. Bij de stir fry krijg je normaal een fortune cookie, zo'n gelukskoekje weetje wel. Maar wij wisten niet goed of je die nou zelf mocht pakken of dat je die kreeg. Maar wij kregen er geen bij, dus hadden we er zelf eentje gepakt. Haha wij dachten al van straks brengt het ongeluk als je dat koekje niet gekregen hebt. Dus we liepen naar de kassa toe, valt mijn koekje op de grond, haha toen was die kapot. Dus toen moesten we al lachen, haha straks brengt het echt ongeluk. (we moesten ook steeds denken aan de film 'freaky friday'. Toen liepen we terug naar de residence, lopen we buiten vliegt Kristel haar fortune cookie van haar doosje af en op de een of andere manier landde die zo op de grond voor mijn voeten waardoor ik er bovenop stond, hahahaha. Toen was het een plat koekje. Hier moesten we echt zo hard om lachen, hoe dat koekje ook ineens onder mijn voet terecht kwam haha. Verder was er gelukkig niks geks gebeurd met de koekjes, kon ook bijna niet meer want veel koekje was er niet van over haha. Toen lekker de noodles eten, haha alleen die saus was wel erg pittig. Volgensmij zaten er ook allemaal pepertjes op. Maar stir fry is wel voor herhaling vatbaar! De tekst die op mijn fortune cookie stond was: "You tend to be straightforward and honest".

Maandag 6 en dinsdag 7 oktober
De maandag bestond vooral uit leren, want de dag er na hadden we ook een toets op de planning staan. Ook had ik maandag nog even met mama geskyped. Ik kreeg toen ook nog een cijfer terug van m'n eerste assignment van sport, dit was een 9,5. Dus al een goed begin.
Dinsdag ochtend vroeg hadden we onze eerste toets, Deze was best wel lastig, dus ik ben benieuwd of ik hem gehaald heb. Hopelijk wel, maar ik vrees ervoor, even afwachten..
Ik kreeg deze dagen nog wel twee leuke/lieve kaartjes via de post, van Desie en van Danique! Deze staan nu op m'n bureau in mijn kamer!

Woensdag 8 en donderdag 9 oktober
Woensdag was niet een super bijzonder dag, deze dag stond vooral in het teken van school haha. Oja 's avonds weer stir fry gegeten, van de keer met rijst. En nu kregen we wel een fortune cookie haha, Op mn tekstje stond deze keer "Keep your nose to the grindstone". Verder woensdag avond ook weer aan school gewerkt en toen was de dag alweer voorbij.
Vandaag hadden we een uurtje les, dus lekker op het gemakje. 's Middags weer een uurtje aan het squashen geweest met Thyrza.Na het sporten weer aan de slag met leren. Volgende week hebben we 3 midterm toetsen gepland staan, dus even goed leren natuurlijk!
Aanstaande maandag is het Thanksgiving! Wij gaan zondag naar mijn familie toe in Woodstock.We zijn bij hun uitgenodigd om Thanksgiving te komen vieren, super leuk! We mogen dan bij hun blijven slapen en dan brengen ze ons maandag weer terug naar London. Ik ben super benieuwd, nu kan ik dan ook deze kant van de familie leren kennen. Volgensmij komt de hele familie bij elkaar dus dat wordt vast wel gezellig!

Na Thanksgiving zal ik jullie wel een update geven over hoe dat gaat. Ik heb nog nooit Thanksgiving gevierd, haha dus ik ben benieuwd naar wat ik kan verwachten! Ik hou jullie op de hoogte!!

Veel liefs Milou en alvast Happy Thanksgiving !!

1. Cora en Wim:
    10 oktober 2014
    Nou Milou weer heel leuk om te lezen, maar goed dat jullie ook wat aan sport doen met al dat eten!! Succes met de toetsen en groetjes!!
  2. Desie:
    10 oktober 2014
    Wat een leuk verhaaltje weer!! Ik denk dat ik wel achter het bushokje zou zitten als ik er bij was met dat vrouwtje hahaha.
    Heeeel veel succes met je toetsen, you can do it!

xxxxxxxxx
  3. Elly Ton:
    10 oktober 2014
    Ja meid even er tegenaan voor de toetsen, en dan thanksgiving vieren bij Helen. Heel veel plezier en doe iedereen de groetjes van ons. Dikke kus Xxxxx