Hockey game, Toronto en andere dingetjes

28 september 2014 - London, Canada

Hoi allemaal! Een week geleden heb ik een blog geplaatst en het is alweer tijd voor een nieuwe, want we hebben alweer van alles gedaan !!

Maandag 22 september
Op maandag zijn we altijd lekker vrij. Aan het begin van de dag moesten we al om boodschapjes want we hadden bijna niks meer in huis. Dus even naar de Walmart toe. Verder op de dag nog wat aan school gewerkt, want ja dat moeten we natuurlijk ook niet vergeten. Meestal schrijf ik alleen maar over de leuke dingen die we hier doen, omdat school vaak een beetje het zelfde is haha.
Later op de dag stond er nog een leuk uitstapje op de planning, de hockey game !! Om 19.00 uur ging ik samen met Thyrza, Simone, Kristel en Jonna naar de wedstrijd in de Budweiser Garden. De game was tussen de Toronto Maple Leafs en de Philadelphia Flyers. Mijn eerste ice hockey game ooit, haha vond het wel spannend! Had er super veel zin in. Toen we daar aankwamen zagen we al heel veel supporters in o.a. blauw, de kleur van de Toronto Maple Leafs. Wij wilden eigenlijk ook wel iets kopen, dus gingen we binnen kijken of ze nog ergens wat verkochten. Natuurlijk hadden ze van alles wat je kon kopen, o.a. ook van die hockey t-shirts. Wij hadden een pet gekocht van de Toronto Maple Leafs, een donker blauwe natuurlijk! Toen we ons plekje gevonden hadden in het stadion moesten we nog even wachten tot ze gingen beginnen. Toen we daar zaten voelde je al echt zo'n spanning hangen in de lucht! Haha echt super leuk. Voordat de wedstrijd begon kwam er een kinderkoortje het ijs op en zij gingen eerst het Amerikaanse volkslied zingen en vervolgens het Canadese volkslied. Bij het Canadese volkslied gingen heel veel mensen meezingen, echt mooi om dat te zien. Daarna kwamen alle spelers het ijs op schaatsen, alsof je in een soort show zit ofzo haha. Toen kon de game beginnen!! Na een tijdje spelen begonnen ineens twee hockeyers te vechten. Echt zo bizar, dat had ik echt niet verwacht. Ze gaan elkaar dan ineens een soort uitdagen en in eens vechten. Ze krijgen daar ook gewoon toestemming voor van de scheidsrechter. Er wordt dan echt een showtje weg gegeven. Vervolgens moeten ze dan in zo'n apart hokje, hun straf uitzitten leek het wel hahaha. Ik heb echt met vol verbazing naar de wedstrijd gekeken. Je gaat echt helemaal op in de sfeer in dat stadion. Heel gaaf! Uiteindelijk hadden de Maple Leafs gewonnen met 2-3.

Dinsdag 23 september
Op dinsdag moeten we altijd vroeg uit bed. Om 8 uur begon de les alweer. Na de les had ik nog even gezellig met Desie geskyped, even bijgekletst. Toch wel gek als je normaal elkaar zo vaak ziet en dan ineens niet. Dan is het toch wel makkelijk om via Skype te kunnen kletsen (makkelijker dan via whatsapp alles te typen) want we hebben elkaar altijd zoveel te vertellen, dat stopt niet, zoals jullie misschien wel weten hahaha.
Aan het begin van de middag ging ik even met Thyrza en broodje halen en daarna een rondje wandelen in de omgeving. Wel leuk want zo kom je toch weer nieuwe dingen tegen hier in London.
Toen we terug kwamen had ik ook nog even met mama gekletst. Thuis was het toen al weer avond. We konden niet super lang kletsen want ik had nog een les op het programma. Gek idee dat ik toen nog naar de les moest om 16.00 en dat ze thuis alweer bijna naar bed gaan haha.
Na de les gingen we nog om boodschappen. Super fijn want op de dinsdag rijd er altijd een bus vanaf de residence naar de superstore. Zo worden we met al onze boodschappen voor de deur afgezet en hoeven we niet al te ver te sjouwen met onze zware tassen haha.

Woensdag 24 september
Woensdag hadden we onze eerste gastles bij Sport, Event and Entertainment Management. Deze gastles was van twee managers van London Lightning, het basketbal team van London. Bij iedere gastles die we krijgen bij dit vak moeten we een assignment maken, duss goed opletten wat er tijdens de gastles vertelt wordt. Na een gastles te krijgen over wat ze allemaal doen bij de London Lightning lijkt het me echt ook heel leuk om een keer naar een basketbal wedstrijd te gaan, ze maken hier van de wedstrijden echt een heel evenement. Dus wie weet gaan we daar ooit ook nog een keertje naar toe.
Na de les zouden we Kristel nog even helpen met haar opdracht voor het vak International Sales Skills. Dat vak heb ik zelf niet, maar we wilden Kristel wel even helpen. We dachten dat doen we even. Ze had zelf een sales gesprek gemaakt en dat moesten we dan filmen, zodat ze die kon opsturen. Kristel speelde de rol van de klant en ik was iemand van het bedrijf aan wie zij iets moest gaan verkopen. Nou je weet misschien al wel hoe dat ging. We moesten echt de hele tijd lachen bij het maken van die filmpjes, dan is het soms zo moeilijk om serieus te zijn haha. Zeker voor mij is dat lastig hahah. Volgensmij hadden we het wel 30 of 40 keer opnieuw gedaan en er zat nog steeds geen goede tussen. Dus hadden we besloten dat we het na de les nog een keer zouden doen, dan zou het vast lukken. Na de les gingen we dus weer opnieuw filmen. Thyrza ging filmen, haha ze kon ons eigenlijk niet eens aankijken anders zou ze zelf ook moeten lachen. Nou na nog heel wat keer lukte het dan, gelukkig! Nu hopen dat Kristel er een goed cijfer voor krijgt. Haha we hebben in ieder geval veeeel lol gehad tijdens het maken ervan.

Donderdag 25 september
In de ochtend stond er weer 1 uurtje les op de planning, dat is alles van school wat we hebben op donderdag. Wel lekker! Na de les zou ik samen met Thyrza gaan sporten. We wisten eerst nog niet zo goed wat we gingen doen, maar toen zagen we dat er een groepsles was om 13.00, Zumba! Dat leek me wel leuk! Thyrza wilde dat ook wel eens proberen. De docente bij die les was echt geniaal, echt een grappige vrouw en super enthousiast! Dat maakte de les echt nog leuker haha dus nu hebben we besloten dat we dat sowieso iedere week willen gaan doen. Het was toen goed warm en zeker om te sporten, dus een goede work-out!
Aan het eind van de middag zijn we nog even naar de mall geweest. We zijn de Apple winkel o.a. nog even ingelopen en hebben daar de nieuwe iPhone gezien. Het was een stuk minder druk dan de week ervoor haha.

Vrijdag 26 september
In de ochtend hadden we om 10.00 uur afgesproken met Simon. Onze klasgenoot van Organizational Behavior. We zitten met z'n vieren in een groepje om samen te werken aan een opdracht. Maar om 10.20 was hij nog steeds niet in de bibliotheek. Toen besloten we maar een andere dag af te spreken. Bleek dat hij de bus gemist had haha.
Op de terugweg naar de residence zagen we in het gebouw van de Fanshawe Student Union een soort kraampje staan waar ze allemaal telefoonhoesjes verkopen. Soms lijkt het daar net een marktje, een andere keer stonden ze er ook met sieraden en een andere keer weer met allerlei games. We hadden allemaal een telefoonhoesje gekocht daar, ze waren namelijk super goedkoop haha.
Toen we weer terug thuis kwamen moesten we ook nog even onze ticket boeken voor naar Toronto. In de eerste instantie wilden we een heel weekend naar Toronto gaan, van vrijdag tot en met maandag. Maar we realiseerden ons dat het misschien niet super verstandig was om een heel weekend te gaan met alle opkomende assignments die we moesten maken. Maar toen hadden we toch besloten om dan nog een dagje te gaan, zaterdag, omdat dat dan wel uitkwam met onze planning. Ze gaven voor het weekend super lekker weer af, dus dat was al een leuk vooruitzicht. We hadden onze tickets geboekt voor de bus en ook gelijk voor op de CN Tower. Het is wel veel goedkoper als je dat via internet doet.
Daarna hadden we nog een les op de planning, Marketing communications. Bij dit vak hadden we die dag een in class assignment. In een groepje moest je dan aan de hand van de opdracht allerlei dingen op zo'n wit bord schrijven. Ieder groepje had een bord. Wel leuk om zo'n opdracht te doen tijdens de les. Haha achteraf mocht je bij iedereen op het bord gaan kijken wat ze hadden ingevuld. Het bord naast ons was van zo'n groepje mannen die denk ik uit India komen ofzo, we noemen die altijd de indianen haha. Wat daar op stond was lastig te lezen, haha super onduidelijk handschrift, dat was wel grappig haha.
'S avonds had ik met Thyrza nog een rondje gewandeld in de omgeving, nu weer een andere kant op dan dat we normaal wel eens doen. We kwamen echt in zo'n woonwijk terecht, leuk om te zien! Eerst kwamen we langs van die huizen waar je denkt dat echt van die studenten wonen, allemaal van die troepjes in de tuin, alsof ze de avond ervoor een groot feest gehad hebben haha. Het was nog super lekker warm buiten, dus geen probleem om te wandelen. We zijn uiteindelijk bijna een uur weg geweest.

Zaterdag 27 september
Vandaag gingen we naar Toronto !! Om 08.30 zouden we de bus hebben in downtown London, dus moesten we al rond 07.15 met de bus vanaf school, want je moest ook weer een bepaalde tijd van te voren aanwezig zijn.
Ineens werd ik wakker van geklop op mn deur. Dus ik spring uit bed en loop naar de deur (half slapend en beginnend te realiseren dat ik misschien mezelf verslapen had) dus ik doe de deur open. Staat Thyrza daar, het is 10 voor 7. oooo shit... Oke gelukkig wist ik al wat ik aan ging doen dus hoppa aankleden en alles doen. In de tussen tijd maakten Simone en Thyrza nog een ontbijtje voor me. Ik heb het voor elkaar gekregen om in 10 minuten klaar te zijn, ik moest wel dus ik had geen keus haha. Toen ik later op mijn telefoon keek zag ik het scherm waar je je wekker kan in stellen. Blijkbaar ben ik de avond ervoor, tijdens het instellen van m'n wekken inslaap gevallen en ik had mn wekker dus duidelijk nog niet ingesteld. Ik had geloof ik ook op mn telefoon geslapen. Haha ik denk dat ik zo moe was dat ik het niet meer aankon. Maar we waren gelukkig nog op tijd bij allebei de bussen. Rond kwart voor 11 zouden we in Toronto aankomen. Toen we in Toronto aankwamen met de bus besloten we een beetje richting het water te gaan lopen. Het was super lekker weer! Onderweg kwamen we ook ineens de CN Tower tegen, als je tussen de gebouwen loopt dan zie je die nog niet echt, omdat alle gebouwen wel redelijk hoog zijn. Daarna kwamen we ook nog langs het Rogers centre, dat is de 'thuis' van de Blue Jays, een baseball team. Later op de dag was er ook nog een baseball game, ze waren nog overal tickets aan het verkopen.
Wij gingen ondertussen nog wat verder wandelen. Toen kwamen we langs het Toronto Railway Museum, haha moest gelijk weer aan jou denken Danique ;). Daarna gingen we wat eten bij het harbour front op de patio, lekker met uitzicht op het meer. Het eten was niet zo super bijzonder, maar we konden wel lekker zitten daar. Vervolgens gingen we zoeken naar de boot die ons naar Toronto Island kon brengen. Het was even zoeken, want er waren zoveel boten. Ook van die rondvaart boten, maar wij wilden gewoon simpel naar de overkant haha. Toen zagen we de watertaxi, die bracht je voor 10 dollar naar het eiland, en je kon dan gratis terug met de ferry. Toen we bij het eiland aankwamen moesten we ongeveer het land opklimmen. het was vanaf de grond naar wal nog ongeveer een meter, of meer. Haha dus wij keken echt zo van oh moeten we er nou echt op klimmen hahah. Maar toen stond er gelukkig nog een krukje, ik zag al voor me dat als ik daar op klim dat ik er dan op de een of andere manier toch naast val en in het water. Maar het ging allemaal goed haha. Toen op eiland gingen we even een stukje lopen, kijken naar mooie uitkijk plaatsen naar de skyline van Toronto! En die waren er, genoeg ! Echt super mooi. We hadden ook heel mooi weer, dus dat maakte het allemaal nog veel mooier. Na wat foto's gemaakt te hebben gingen we naar een terrasje met uitzicht op de skyline van Toronto. Even heerlijk van het zonnetje genoten!
Rond half 5 gingen we met de ferry weer terug naar Toronto. Daarna gingen we richting de CN Tower, het tweede wat op de planning stond voor ons dagje Toronto. We konen al vrij snel naar boven met de lift in de CN Tower. Het duurde 58 seconden om boven te komen, hoppa even naar 350m hoogte haha. Dat ging echt best wel snel. Je kon vanuit de lift ook naar buiten kijken, dan zie je de grond echt onder je weg gaan, haha moest nog aan je denken pap. Vanuit de CN Tower hadden we echt een heel mooi uitzicht over de stad. Ik verbaasde me er echt over hoeveel gebouwen er wel niet staan. Als je in de verte keek zag je ook nog veel van die wolkenkrabbers. Ook hadden we een mooi uitzicht over het meer. Thyrza en ik hadden besloten om nog even op de toren te blijven tot dat de zon wat meer onder ging. Dat was echt zo gaaf om te zien! Op de CN Tower kon je ook de edge walk doen, dan mag je zo over het randje hangen van de toren, je zit wel vast dan natuurlijk. Maar dat is echt zo hoog joh! Je moest daar ook heel wat voor betalen, haha maar als het niet duur was wist ik niet of ik wel zou doen, toch wel eng.
Vervolgens gingen we rond 19.00 er weer vanaf want om 20.30 hadden we weer de bus terug naar London. Even zoeken en we hadden het busstation gelukkig weer gevonden, en ook op tijd!
Toronto is echt een super leuke stad. Waarschijnlijk gaan we eind oktober nog een keer een weekend, zodat we nog meer van de stad kunnen bekijken.

Zondag 28 september
Vanmorgen was ik al weer vroeg wakker. Even m'n foto's van Toronto op m'n laptop zetten. Haha soms kan ik echt heeeel veel foto's maken, of nja altijd wel haha. Ik had nog bijna 500 foto's gemaakt gister in Toronto. Genoeg keuze natuurlijk! Altijd handig. Toen wilden we daarna nog 'even' naar de supermarkt. Maar dat even was gelijk drie uur. Ook al hebben we maar 20 minuten gedaan over de boodschappen doen haha. De bussen zaten een beetje tegen, hier gaan ze op zondag ook maar een keer in het uur en dat wisten we niet, dus dat was even wachten op de bus. De bussen gaan hier twee richtingen op, ja opzich wel logisch, east and west. Maar we weten nooit welke bus nou welke kant op gaat. Na vandaag zijn we daar dan wel achter gekomen. Haha we dachten dat we wisten welke richting bus we op de terug weg moesten nemen, we dachten gewoon east waar we ook mee op de heenweg waren gekomen. Maar toen die bus bijna kwam bedachten we dat het eigenlijk niet logisch was dat we dezelfde bus zouden hebben als op de heenweg, en dat was ook niet zo. Toen moesten we nog weer 20 minuten wachten op de volgende bus. Haha na veel gewacht waren we weer thuis en konden we lekker aan de slag met schoolwerk.

Het is hier nu nog 28 september maar thuis ben je al jarig zussie, dus GEFELICITEERD !!! Gek idee dat ik dit jaar niet bij je verjaardag ben hihi. Hopelijk heb je een leuke dag morgen!

Dikke kus voor jullie !!

1. Elly:
    29 september 2014
    Was weer mooi verhaal om te lezen, jullie hebben al heel wat meegemaakt. Knuffel en dikke kus Xxx
  2. Cora en Wim:
    29 september 2014
    Nou Milou leuk om weer wat van je te lezen. We hebben je wel gemist bij het feestje van oma, leuk dat je een kaart hebt gestuurd. Groetjes!!
  3. Corrie en bart:
    6 oktober 2014
    Dat waren weer een boel leuke belevenissen, leuk om te lezen.We kijken uit naar je volgende verhaal.