New York, you were awesome!

9 januari 2015 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Happy New Year to all of you !!

Lieve allemaal!
Wauw wat is New York een ontzettend gave stad. We zijn er bijna twee weken geweest, maar de tijd is omgevlogen! En we hebben niet eens alles kunnen zien of doen wat we wilden.
Vanaf vrijdag 19 december tot en met 2 januari zijn we in New York geweest, ik zal een klein beetje een idee geven van wat we allemaal gedaan hebben de afgelopen tijd in New York.

Vrijdag 19 december
De avond er voor zijn we met de bus vertrokken naar New York, het was nog een hele bus reis, maar gelukkig kon ik wel lekker slapen! Net voor de grens moesten we allemaal uit de bus en naar de douane, onze koffers werden zelfs gescand! Gelukkig was alles goed en mocht ik gewoon het land in ;) Toen we vrijdag ochtend rond half 7 aankwamen in New York kwam Hans (de neef van Thyrza haar moeder) ons ophalen. We zouden de komende weken in zijn huis verblijven! Toen we in het huis aankwamen gingen we eerst even lekker ontbeten en daarna een dutje doen. We hadden namelijk weer een bed om in te slapen, want we waren best kapot van de nacht in de bus slapen. In de middag gingen we een rondje rijden met Hans in de auto, hij liet ons de omgeving zien. Echt super mooi en rustig allemaal. Zo'n gek idee dat je in New York bent, maar dat het dan ook zo stil kan zijn in zo'n wereld stad. We zaten aan de andere kant van de Hudson River, met de bus was het ongeveer 45 minuten naar Manhattan. Goed te doen! Vrijdag avond gingen we op stap met Luke en zijn vrienden, Luke is de zoon van Hans. Leuk om een keer in New York op stap geweest te zijn!!

Zaterdag 20 december
Vandaag gingen we naar de city. Hans en Dori kwamen naar het huis toe waar wij verbleven en vanaf daar konden we met hun mee rijden naar de stad. Hele ervaring om midden door Manhattan te rijden haha. Ze hadden ons afgezet bij Batterie Park, vanaf daar konden we met de boot naar Statue of Liberty!! Het was wel een beetje bewolkt, maar gelukkig droog. We hebben hier een tijdje rondgelopen en veeel foto’s gemaakt haha. Daarna gingen we weer terug met de boot naar de andere kant. Toen wilden we naar Times Square lopen, maar dat is echt nog mega ver. We zijn wel langs Wal st gelopen! Iets daarna namen we de metro om richting Times Square te gaan. We hebben er even op gekeken, maar het was super druk. Dus besloten we om maar een ander keertje terug te komen. We gingen toen even lekker ergens wat eten.

Zondag 21 december
Vandaag wilden we niet al te laat uit bed, dus hadden we de wekker gezet. Maar we bleven allemaal nog langer in bed liggen, dus toen kwam er niet veel van haha. We zijn ’s middags naar de mall geweest in Palisades (dat is de wijk waar we zaten). Echt een enorme mall! Met super veel parkeerplaatsen, maar je kan het al bedenken. Als je een zondag voor kerst naar de mall gaat kan het dus druk zijn. Nou ik denk dat er wel plek was voor honderden auto’s om te parkeren en geeen plek. We hebben een aantal rondjes gereden en steeds weer een andere kant, tot dat we uiteindelijk een plekje gevonden hadden haha. In de mall heb ik nog hele leuke pantoffeltjes gekocht! Van die minnetonka sloffen haha. Ook wilde ik heel graag een pandora bedeltje van New York hebben voor aan m’n armband, dus dacht ik ‘even’ langs de Pandora winkel te gaan. Haha maar het was aardig druk natuurlijk, gelukkig viel te tijd dat ik moest wachten wel mee. ’s Avonds wilden we thuis wat gaan eten en Hans zei dat er nog lasagne in de diepvries stond. Was het zo’n verpakking waarop stond 12 porties ofzo, maar dat was dus geen diner portie maar een snack formaat. Wij dachten in het begin al dat we begonnen aan een lasagne voor 12 personen met z’n vieren, maar dat was dus eigenlijk niet helemaal zo hahaha.

Maandag 22 december
Vandaag ging de wekker wel echt vroeg en was het ook gelukt om op tijd uit bed te gaan. We wilden om 10 uur de bus pakken naar Manhattan. Toen we daar aankwamen liepen we eerst langs Bryant Park. Hier staat ook een super grote kerstboom en daarvoor is een schaatsbaan. Heel leuk om te zien. Vervolgens liepen we verder door de stad richting Times Square. Wauw dit is echt zo ontzettend groot. Eigenlijk een gek idee dat je dan naar allemaal reclame zit te kijken. Maar wel gaaf om gezien te hebben! Nadat we Times Square gezien hadden wilden we naar Rockefeller Center lopen, we zagen een gebouw en dachten dat dat het was, maar uiteindelijk bleek dat wel een ander gebouw te zijn, ja het zijn er ook zo veel, haha op den duur weet je ze niet meer uit elkaar te houden. Het gebouw wat we dachten dat het was was het Chrystler building, ook een mooi gebouw trouwens haha. Op onze weg naar Rockefeller Center kwamen we langs Grand Central Terminal!! Super gaaf, dit komt ook in best wel wat films voor en ook in m’n favoriete serie; Gossip Girl. Het is echt een enorme stations hal. Nadat we dit gezien hadden gingen we dus richting Rockefeller Center, en dit keer zaten we wel op de goede weg. Waaauw wat is die kerstboom mooi en groot haha. Precies zoals ik m gezien had bij Home Alone 2 (die ik natuurlijk nog gezien heb ik Canada voordat we naar New York gingen).

Dinsdag 23 december
Vandaag was het niet zo super mooi weer, ze hadden wat regen afgegeven. Dus bedachten we om maar een binnen activiteit te gaan doen. We gingen naaaaar …. : America’s Museum of Natural History! Jaa van de film Night at the Museum. Dit moesten we natuurlijk wel gezien hebben. We waren niet de enige die bedachten om een museum te gaan bezoeken met slecht weer. Het was aardig druk binnen, en warm. Wel heel gaaf opgezet dit museum, het is super groot. Volgensmij had het wel 4 verdiepingen en dan op iedere verdieping verschillende afdelingen. De dinosaurus hebben we uiteraard ook gezien. Wat ook wel leuk was waren alle wild life dieren van Noord-Amerika die in een afdeling stonden. Nu zagen we de beer achter glas, die we eigenlijk hadden kunnen spotten in the Canadian Rockies, maar wat ons niet gelukt is. Naast de beer hebben we o.a. ook een moose en een elk gezien. Je hebt er helemaal geen wild life tour voor nodig om deze dieren te zien ;).
Na dat we een groot deel van het museum gezien hadden gingen we nog een aantal winkeltjes bekijken. Ze hebben in New York ook zo’n  leuke kerstwinkel. Haha ik heb nog een kersthangertje gekocht voor in de boom van New York. Daarna weer lekker naar huis. Het huis waar we verblijven van Hans is echt fijn. Ik slaap samen met Simone op een kamer en Thyrza en Kristel slapen in een andere kamer aan de andere kant van de gang.

Woensdag 24 december
Vandaag zou er familie van Thyrza en Hans naar het huis komen waar we verblijven, om samen de kerst door te brengen. In de middag ging ik samen met Thyrza en Hans om boodschappen voor de kerstdagen. Toen we thuiskwamen gingen we het huis nog versieren met kerst decoraties! Het was een lekker relaxed dagje!

Donderdag 25 december
Merry Christmas !!
Vandaag gingen we dan eindelijk naar de Hobbit!! In Canada kwam de film pas 17 december in de bioscoop, haha dus konden we die daar niet meer bekijken. Maar Simone en ik wilde de film allebei wel erg graag een keer zien en Luke toevallig ook! Dus gingen we ’s middags naar de film. Thyrza en Kristel gingen winkelen, maar alle winkels waren dicht L, dus dat was wel jammer! ’s Avonds weer lekker gegeten met z’n allen. Na het eten gingen we nog UNO spelen, haha wel leuk! Was echt weer een tijd geleden dat ik dat gedaan had.

Vrijdag 26 december
Vandaag gingen we alweer vroeg op pad. We wilden namelijk op het Rockefeller Center, naar top of the rock. Alleen toen we daar rond de middag aankwamen, waren er alleen kaartjes beschikbaar voor een paar uur er na, dus besloten we om tickets te boeken voor kwart over 4. In de tussentijd konden we met de metro naar de Brooklyn Brdge en daar over heen lopen. Het was echt suuper mooi weer! Ik heb natuurlijk weer veel foto’s gemaakt. Het was wel echt heel druk op de brug, overal voetgangers en fietsers, haha wat opzich niet zo heel gek is maar toch. Daarna wilden we even wat gaan lunchen in Brooklyn. De serveerster was alleen vergeten ons eten door te geven, dus zaten we na driekwartier nog zonder eten. Eigenlijk wilden we nog naar Brookly Bridge Park, alleen daar hadden we nu niet echt meer tijd voor omdat we op tijd bij Rockefeller Center moesten zijn. Toen we daar aankwamen was het wel weer redelijk druk. Maar het ging allemaal wel snel. Wauw wat heb je vanaf daar een mooi uitzicht over New York !! De zon die begon net een beetje te zakken, dus had je echt een mooie lucht. Ook super gaaf dat je vanaf hier ook het Empire Statebuilding kan zien. En aan de andere kant van het gebouw had je uitzicht over Centra Park, te gaaf ! We hebben wel een paar uur op het gebouw gestaan, dus was het in de tussentijd al aardig donker aan het worden. Wel mooi om de stad te zien met al die lichtjes!
Toen we daarna weer thuis kwamen gingen we ’s avonds weer met Luke mee op stap!

Zaterdag 27 december
Vandaag was wel een lekker uitslaap dagje. ’s Middags gingen we naar een trail langs de Hudson River. Hier hebben we een tijdje langs gewandeld. Echt heel mooi zicht heb je vanaf daar! ’s Avonds gingen we lekker uit eten bij een Japans Hibachi restaurant. Daar komt de chef bij de tafel je eten bereiden, echt geniaal. Ik had lekker zalm besteld. Maar we kregen echt nog zoveel meer! Rijst, groente, nog een paar gamba’s en soep. Een goed vullende maaltijd en erg lekker!

Zondag 28 december
Vandaag wilden we naar het 9/11 Memorial Museum gaan, maar toen we daar aankwamen waren er super lange rijen om een ticket te kopen. Dus besloten we maar thuis de tickets te boeken en de volgende dag terug te gaan. Verder was het vandaag ook een beetje een rustiger dagje. ’s Avonds hebben we weer een keer Frozen gekeken. Haha echt een leuke film.

Maandag 29 december
Vandaag gingen we weer naar Manhattan. Daar zit ook een klein café’tje van CakeBoss. Hier hadden we natuurlijk wat gehaald. Leuk om hier een keer iets van geprobeerd te hebben. Daarna gingen we met de metro naar de Brooklyn Bridge aan de kant van Brooklyn. Nu hadden we wel tijd om naar het Brooklyn Bridge Park te gaan. Erg mooi! En het was weer zo lekker weer J. Vanaf daar heb je een super mooi uitzicht over Manhattan, inclusief de Brooklyn Bridge. Nadat we hier een tijdje geweest waren gingen we weer terug met de metro, richting het 9/11 memorial museum. Echt super indrukwekkend om dit gezien te hebben. Gewoon het idee dat het museum deels gebouwd is op de locatie waar de Twin Towers stonden, echt indrukwekkend.
’s Avonds hadden we nog even geshopt, haha en ik heb eindelijk m’n  UGG’s. Ze zijn hier wat goedkoper dan thuis dus ideaal!

Dinsdag 30 december
Vanochtend moesten we even onze koffer inpakken, want we gingen van het huis van Hans naar een appartementje ergens in het noorden van Manhattan. We hadden een appartementje geboekt via Airbnb, ivm met NYE op Times Square. Eigenlijk wilden we ’s avonds gaan schaatsen in Central Park. Maar de schaatsbaan die we gevonden hadden wisten we in de eerste instantie niet zeker of dat ‘de’ schaatsbaan was die je ook altijd in films ziet, dus wilden we als het kon liever nog een ander keertje terug gaan om te gaan schaatsen. We waren ook allemaal best wel moe dus gingen we lekker naar huis toe.

Woensdag 31 december
Vandaag waren we weer lekker lang in bed blijven liggen, haha misschien iets te lang. Maar we moesten ons goed voorbereiden op een lange tijd staan wachten op Times Square. We waren pas halverwege/eind van de middag op Times Square, toen gingen we eerst nog even wat eten en daarna proberen of we nog een plekje te vinden en of we uberhaupt no wel ergens naar binnen komen. Want ze hadden ongeveer alle straten afgezet. Uiteindelijk konden we bij 52 st wel er nog in en vanaf daar verder lopen, maar het was natuurlijk al super druk. Ik denk dat we ongeveer 7 blokken van Times Square vandaan stonden, maar vanaf daar konden we nog steeds de ball drop zien. Maar we hadden helaas geen muziek. Dus stonden we iets langer dan 6 uur te wachten, het was niet zo super warm, dus duurde het nog best lang haha. Maar we hebben het overleefd.

Donderdag 1 januari
Happy New Year !!
Vandaag wilden we naar het Empire State building gaan. Maar toen we daar aankwamen was er een wachtrij van 4 uur om een kaartje te kopen, en dan ben je nog niet eens op het gebouw. Dus besloten we maar om dit niet te doen. Gelukkig waren we al op Rockefeller Center geweest en hadden we vanaf daar al een super mooi uitzicht over de stad. Toen gingen we maar winkelen, haha dit is de oplossing voor alles ;).

Vrijdag 2 januari
’s Avonds moesten we alweer New York verlaten, maar we gingen nog niet haar huis. We hebben nog een avontuur van deze grote ‘reis’ over; California !! Dit was wel de dag dat we afscheid moesten nemen van Kristel, zij vloog terug naar Nederland. Echt een super gek idee dat je dan zo’n lange tijd samen opgetrokken hebt en dan ineens weer niet meer.
De vlucht van New York naar San Francisco ging gelukkig wel snel! Ik heb bijna de hele vlucht geslapen haha. Toen we in San Francisco aankwamen gingen we met een taxi naar het hotel toe die we geboekt hadden voor de nacht. Echt een leuk hotelletje was dit! We zitten nu al ongeveer een week in California. Daar houden jullie een reisblog van tegoed natuurlijk. Ik heb daar al een stuk van geschreven, maar eerst New York! Het eerste deel van California zal snel volgen.
California is heel erg mooi! Dat kan ik vast verklappen haha :)
Dikke kus uit California !!

1. Elly:
    10 januari 2015
    Weer helemaal bij gelezen!! Was weer leuk om details te lezen. Wat hebben jullie het geweldig......dikke kus Xxx
  2. Claartje Huijgens:
    Wat een avontuur.
    Geniet er nog maar van deze laatste weken zijn voor je het weet zo voorbij.
  3. Jan:
    10 januari 2015
    Ñou Milou wat een verhaal weer leuk om
    Te lezen geniet er nog maar even van het is zo om
  4. Jan en Mirjam:
    10 januari 2015
    Wat een belevenissen! Geweldig. Geniet van het avontuur in Californië!
  5. Cora en Wim:
    11 januari 2015
    Leuk om weer te lezen Milou, veel plezier nog daar!!