Bye Canada, Hello USA

19 december 2014 - New York City, Verenigde Staten

Lieve allemaal!

Vandaag zijn we dan eindelijk in..... NEW YORK. 'New York is always a good idea'

Woensdag 17 december

Woensdag ging ik eerst verder met mn koffer inpakken. Uiteindelijk heb ik alles er ongeveer wel in kunnen krijgen, alleen nog de spulletjes uit de was moesten erbij. In de middag gingen we naar de mall, om nu eindelijk kerst cadeautjes te kopen. Ik weet even niet of ik dit al een keer vertelt had maar we doen samen met de 'roomies', Thyrza, Simone en Kristel kerst cadeautjes. We hebben lootjes getrokken en we zouden voor elkaar een cadeautje van 25-30 CAD kopen! Nu op de een na laatste dag Canada gingen we hier achteraan. Toen we in de mall aankwamen gingen we eerst iets anders doen, haha we gingen een van m'n bucketlist acties doen. Namelijk, op de foto met de Kerstman! Super leuk haha. We kregen de foto digitaal dus dat is ook altijd wel weer handig! Hierna gingen we ons opsplitsen en na driekwartier weer op een punt in de mall bij elkaar. Dit was echt grappig want we wisten niet van elkaar wie wie had en nu maar hopen dat je niet iemand tegenkomt in de mall, ik was alleen Thyrza een paar keer tegen gekomen, verder niemand. Gelukkig had ik een beetje een idee van wat ik wilde kopen. Ben benieuwd wat ze er van vind ;)

Hierna gingen we lekker uiteten, we waren best laat naar de mall vertrokken dus hadden we wel trek in wat eten. We gingen bij Jack Astor's eten. Daar hebben ze super lekkere wings! En nog een lekker toetje daarna! Na het eten gingen we nog naar downtown. We dachten nog gezellig laatste avond naar Jacks te gaan, alleen toen we daar aankwamen was er echt een enorme rij. We waren niet de enige die dit bedacht hadden. Waarschijnlijk is iedereen klaar met het semester en was van plan dit te gaan vieren. Toen gingen we naar Molly Blooms, een irish pub. Een jongen uit onze klas kwam daar ook nog een drankje doen, daarna kwam Dave (my cousin, zoon van Helen) ook nog wat drinken! Was wel gezellig avondje!

Donderdag 18 December

Vandaag moesten we alle laatste spullen in onze koffer krijgen en alle  spullen die we in onze residence hadden weg gooien. Echt zonde, we hebben helaas meer een deel niet kunnen verkopen. Dus toen maar alles weg doen. Eerdt was ik met Kristel nog mee naar Walmart geweest om een extra koffer te kopen. Zo kon Kristel ook alles meenemen. Simone, Thyrza en ik hadden woensdag nog een pakket op de post gedaan. Dit duurt ingeveer 4-6 weken, maar kan misschien ook wel langer duren dus ik ben benieuwd wanneer het aankomt! Daarna beetje stressen of we op tijd de greyhound bus konden halen, na het 'uitchecken' in de residence naar de bus gelopen met onze koffers en we waren nog op tijd ! Daarna kon de grote reis beginne met de bus naar toronto en vanaf daar naar New York! Bij de douane moesten we allemaal uit de bus met onze bagage. Die moesten allemaal door zo'n bagage scan en wij werden natuurlijk ook gecontroleerd worden, maar alles was goed. Na wat vetraging kwamen we rond half 7 aan in New York City!! Hans (de neef van Thyrza haar moeder) kwam kwam ons ophalen. Toen reden we langs de Hudson River, het was nog een beetje dinker dus je had echt een super mooi zicht aan de andere kant van de rivier, met allemaal lichtjes! Toen we daarna thuis kwamen gingen we even lekker wat ontbijten en daarna een dutjr doen die wat langer duurde dan gepland haha. Vandaag gaan we een beetje kijken wat we willen gaan doen en wanneer in New York!

Ik hou jullie op de hoogte van mijn New York avontuur!

Dikke kus uit New York

1. Elly:
    19 december 2014
    Zoooo.......dat is snel. New York tempo ..??Jullie zijn veilig aangekomen daar.
    Meiden nogmaals heel
    veel plezier daar. Laat ons meegenieten. Dikke kus
  2. Laura:
    19 december 2014
    Super leuk Milou! Heeeel veel plezier in New York :D X
  3. Jan:
    20 december 2014
    Goed verhaal Milou geniet er maar van en succes verder
    Gr jan
  4. Cora en Wim:
    20 december 2014
    Leuk hoor Milou, geniet er maar van en veel plezier daar in NY !!!
  5. Cora en Wim:
    24 december 2014
    We willen je nog even fijne Kerstdagen wensen en alvast een gelukkig en vooral gezond 2015 wensen !!! Wij zijn benieuwd hoe je dit vind in New York.
  6. Corrie en bart:
    25 december 2014
    Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.Een mooie tijd in de USA . Zijn en benieuwd naar jullie belevenissen daar.Groetjes Bart en Corrie.
  7. Gelina:
    31 december 2014
    Milou, wat een ervaringen. Super leuk om alles te lezen. Fijne jaarwisseling daar in New York.
    Xx