Weekend bij de familie!

16 december 2014 - London, Canada

Hoi lieve iedereen!

De tijd gaat zo hard, we zijn nu al aan onze laatste week in Canada begonnen. Donderdag vertrekken we naar New York met de bus.

Afgelopen donderdag 11 december ging ik samen met Thyrza. Simone en Kristel schaatsen in Victoria Park! Heel Victoria Park is versierd met allemaal kerstverlichting, echt zo mooi om te zien! Ik zal straks ook nog wat foto's van de kerstlichtjes in het park op m'n blog zetten, dan kunnen jullie een beetje een idee krijgen van hoe het er uit ziet.
Haha het was echt al weer even geleden dat ik op het ijs gestaan had, dus het was weer even inkomen. We kregen van die schaatsen, volgens mij die ook gebruikt worden voor ice hockey. Maar eenmaal op het ijs ging het op zich wel. Haha maar dan denk je dat je goed bezig bent, en dan komen er van die kleine kinderen super hard langs je geschaatst, die zitten dan denk ik al op ice hockey of ze kunnen het gewoon goed. Na ongeveer een halfuurtje te hebben geschaatst gingen we naar Jack Astor's, een restaurantje waar we met de Finse meisjes hadden afgesproken! Daar gingen we gezellig voor de laatste keer nog wat eten met z'n allen. Na een gezellig avondje moesten we afscheid van elkaar nemen, toch wel een gek idee dat je hun dan voorlopig niet meer ziet.. Maar wie weet komt er een keer een reünie, misschien wel in Finland ;)

Vrijdag 12 december
Vrijdag hadden we lekker uitgeslapen en daarna gingen we in de middag naar de mall. We hadden verder een lekker rustig dagje. Er zijn hier nu ook al best wel veel kerstfilms op tv, maar goed dat ik dit niet eerder wist anders zat ik hele dagen tv te kijken hahah. Maar nu was home alone 2 op tv, en dat speelt zich natuurlijk af in New York, dus konden we alvast in de stemming komen!! 's Avonds gingen we daarna nog op stap, van de keer naar Gatsby's

Zaterdag 13 december
Helen zou ons in de middag rond half 4 op komen halen! Dan zouden we naar Woodstock gaan. In de ochtend ging ik samen met Thyrza nog even naar Wallmart om de laatste dingetjes te kopen en verder moesten we even onze tas inpakken, omdat we een weekendje naar Helen toe gingen. Vanaf London naar Woodstock was het nog ongeveer 40 minuutjes rijden. Hun wonen echt zo mooi daar! Ze hebben echt een grote boerderij en echt een leuk huis. Lekker om daar weer even te zijn.
Toen we bij Helen thuis waren gingen we eerst even lekker een theetje drinken en Helen had amandelspijs gekocht, in een Nederlandse bakkerij! Dus dat was wel erg lekker. Daarna ging ze alvast een beetje voorbereiden voor het eten. We waren niet de enige die kwamen eten. Een van Helen haar zoons met zijn vrouw en drie kinderen, echt super lief! En de oudste zoon met zijn vrouw. Dus dat was erg gezellig! Eerst gingen we met z'n allen in de keuken lekker kaas eten, haha want Helen haar oudste zoon heeft een eigen kaas boerderij. Lekker!!
Daarna gingen we lekker taco's eten! In de avond gingen we samen met Dave, Helen haar jongste zoon, wat drinken bij Boston Pizza in Woodstock. Woodstock is niet super groot. Maar bij Boston Pizza kon je wel gezellig zitten! Toen we vervolgens thuis kwamen gingen we nog een filmpje kijken en daarna naar bed.

Zondag 14 december
We hadden lekker een beetje uitgeslapen. Haha daarna gingen we lekker ontbijten/lunchen. Aan het begin van de middag gingen we weg, richting Niagara on the Lake. Helen nam ons daar mee naartoe om te laten zien waar de rest van de familie woont. Eerst gingen we richting het stadje Niagara on the Lake, dat is nog best toeristisch. Wel leuk om te zien! Het was niet super groot, maar ze hebben er ongeveer alles wel.
Helen vroeg of we het leuk vonden om naar een 'winery' te gaan. Het leek ons wel leuk om een keer een wijngaard te bezoeken. We gingen naar "Reif Estate Winery". Het was echt een mooi gebouw en ze hadden super veel verschillende soorten wijnen. We mochten er ook een aantal proeven. Eerst kregen we een witte wijn, Simone en ik hadden een beetje een zoetere witte wijn en Kristel en Helen een wat drogere witte wijn. Deze wijn was al erg lekker! Vervolgens mochten we een sparkling chardonnay proeven, een beetje prosecco achtige wijn. Heel lekker (hier hadden we ook een fles van gekocht) en vervolgens gingen we een rode wijn proeven. Simone, Kristel en ik kregen alle drie een andere soort rode wijn, zodat we drie verschillende konden proeven. Vervolgens vroeg die man of we wel eens 'ice wine' op hadden. Dat hadden we nog nooit eerder op dus mochten we dat ook proeven. Die man wist dat we uit Nederland kwamen, dus hij vond het heel leuk om ons deze wijn te laten proeven, omdat het echt iets Canadees is. Volgens mij komt het officieel uit Duitsland maar ze hebben het ooit overgebracht naar Canada. Het is ook wel een specialiteit uit Ontario, omdat het buiten bepaalde temperaturen moet hebben om van de druiven wijn te kunnen maken. Na wat uitleg over de ice wine, mochten we de wijn proeven. Het is echt een hele zoete wijn. Wel erg lekker! Vervolgens liet hij het ons proeven op een andere manier, hij deed een scheutje van de ice wine in een glas en daar boven op de sparkling chardonnay. Dit was echt een heerlijke combinatie, zo krijg je een beetje een aperitief iets. De ice wine kon je ook gebruik om bijvoorbeeld over een ijsje heen te doen, je kan het zeg maar bij veel dingen toevoegen om het af te maken. Erg interessant allemaal!
Na het bezoek aan de winery gingen we richting de Niagara Falls rijden. Het was al een beetje eind van de middag, dus het was al een beetje donker aan het worden. Nu hopen dat de lichten aan zijn bij de falls. Eerst was er alleen een wit licht wat scheen op de falls. Toen we langs de falls reden zag je al suuper veel kerstverlichting overal. Daarna toen we de auto geparkeerd hadden en terug liepen was er in plaats van een wit licht allemaal verschillende kleuren verlichting op de falls. Echt mooi om te zien in het donker! We hebben ongeveer een uurtje rond gelopen bij de falls, er lag zelfs nog wat sneeuw! In London had het helemaal niet gesneeuwd, maar hier lag nog wel wat sneeuw dus mooi om te zien!!
Nadat we even rond gelopen hadden bij de falls gingen we richting Niagara on the Lake waar de rest van mijn familie woont, ze wonen niet echt in het stadje maar een stuk daarbuiten. We reden een soort straatje in waar ze woonden. Eerst kwamen we langs het huis van Fred (een neef van mijn vader) en ze hadden suuper veel kerstverlichting buiten, hihi zo leuk om te zien. Ongeveer 200m verderop, het volgende huis, daar wonen Elly en Bram. Elly is een nicht van mijn vader. Bij Elly en Bram mochten we die nacht slapen. Rond 7 uur kwamen we bij hun aan. Ze hebben echt een heel mooi huis! Met een super grote kerstboom, haha dat vond ik dus wel leuk :) Toen gingen we eerst wat eten. Ze hadden een heerlijke soep gemaakt. Haha en Bram is echt een grappenmaker, hij vertelde dat de soep die we aten 'skunk' soup was. Maar dat was het niet haha. Haha maar het ene na het andere grapje vertelde hij. De soep die we aten was op basis van erwten soep met groenten en gehaktballen, lekker! Daarna gingen we quiche en salade eten!
Na het eten had ik de katten ontdekt die ze daar hebben. Ze hebben in totaal 3 katten in huis! Heel leuk om weer wat huisdieren te zien.
We hadden nog lekker een theetje gedronken en daarna ging Elly ons laten zien waar we konden slapen. We konden kiezen uit de boven verdieping waar twee enorme slaapkamers waren, of beneden in de basement waar verschillende kamers, een badkamer en een enorme 'zaal' was. In de 'zaal' was een tv, lounge gedeelte en er stonden een aantal bedden. Dus daar konden we met z'n vieren slapen. Leek ons wel leuk! Dus even alles klaar gezet. Elly en Bram gingen 's nachts op vakantie dus gingen ze op tijd naar bed. Helen ging naar het huis van haar moeder, mijn oud tante, zij sliep daar 's nachts.

Maandag 14 december
Toen we wakker werden was het hele huis leeg, want Bram en Elly gingen in de nacht al weg. We gingen ons daarna even klaarmaken en daarna naar het huis van tante Sina. Dit was ongeveer 150 meter lopen en toen waren we er al. Achter het huis waar tante Sina woont is ook de 'Meyers Fruit Farm'. We gingen eerst even ontbijten en daarna nam Helen ons mee naar de greenhouses en liet ze ons de farm zien. Wow wat is dat een groot bedrijf !! Heel veel kassen hebben ze er staan. Ze waren nu een beetje leeg, omdat er eerst allemaal van die kerst bloemen in stonden, van die kerst sterren, en die werden nu allemaal weg gehaald om naar de winkels toe te brengen waar ze verkocht worden. Volgensmij kunnen er wel honderdduizenden bloemen in die kassen staan. Heel leuk om dit een keer gezien te hebben. Nadat we hier even rond gelopen hadden liepen we richting Lake Ontario. We moesten gewoon het straatje doorlopen waar zij woonden, ongeveer 400 meter verderop. Het was wel heel mistig dus konden we niet ver kijken op het meer. Maar wel heel mooi. Er staan daar ook echt hele mooie huizen, echt super groot!
Nadat we dat allemaal gezien hadden gingen we onze spullen pakken om weer terug naar huis te gaan. Rond half 4 waren we weer in London. Het was super leuk om weer een weekend met Helen door te brengen en ook te zien waar de rest van de familie woont!
In de avond hadden we een movienight met z'n vieren haha.

Vandaag ga ik even kijken wat ik allemaal wil opsturen naar huis, en wat er allemaal in die doos past. Daarna even kijken of m'n koffer nog wel dicht kan. Vanmiddag moeten we nog even de laatste dingen regelen met school. En daarna nog naar de mall om kerstcadeautjes te kopen. Samen met de roomies gaan we kerst vieren, maar niet in Canada maar in New York. We hebben lootjes getrokken, dus moet iedereen voor iemand een cadeau kopen. Haha dat wordt nog leuk als we alle vier tegelijk in de mall rondlopen voor een cadeautje (want niemand weet wie wie heeft)

Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn blog!
Misschien komt er nog wel een blog uit Canada, en anders is de volgende uit de U.S.

Dikke kus uit (nu nog) CANADA !!

1. Elly:
    16 december 2014
    Leuk om het ook nog even te lezen, we hebben vanmiddag nog geskyped dus was al op de hoogte. Heel veel plezier meiden in New York en geniet er van.Knuffels Xxxxx
  2. Mart en Claartje Huijgens:
    16 december 2014
    Never a dull moment.
  3. Cora en Wim:
    19 december 2014
    Weer leuk om te lezen Milou, nu ken je dus ook het bedrijf van de familie Meijers.