London en leuke uitstapjes

21 september 2014 - London, Canada

Hallo allemaal! Het is even geleden dat ik een reisblog gemaakt heb, maar nu heb ik jullie dan ook genoeg te vertellen :) dus bereid je maar voor haha

2, 3, 4 september
Toen we naar Fanshawe College gingen, hadden we ons aangemeld voor de toerisme en hospitality school. Dus wij zijn daar naar de oriëntatie dagen geweest. De vakken die we daar wilden gaan volgen waren niet echt wat we van te voren verwacht hadden. Het was vooral gericht op front-office, tijdens die lessen zouden we veel minder bezig zijn met marketing etc. maar vooral met het aanspreken van de gasten. De vakken die wij gekozen hadden kwamen uit het programma 'Concierge services' wat inhoud dat jij in een hotel staat aan een balie en daar de mensen hun verblijf nog beter maakt enzo. Niet echt waar wij naar op zoek zijn, en dat lijkt ook niet echt op wat we thuis studeren. Voor dit programma had je ook een soort uniform nodig, want je gaat best vaak bedrijfsbezoeken doen. We moesten toen ook echt een jasje passen wat ze dan voor je op maat gaan laten maken en een andere keer ook nog een blouse. Dit uniform kon je eigenlijk terug verdienen door mee te doen aan de pastabar. Dan ga je samen met alle klasgenoten dus pasta maken en dat verkopen. Alle andere studenten uit die klas hebben hiervoor een soort kok opleiding gedaan, dus hun hadden allemaal een certificaat voor koken, wat wij dus niet hebben. Maar wij hoefden dan niet meet te doen met koken alleen het verkopen. In de klas van het programma concierge services zaten alleen maar studenten die zelf uit Canada kwamen, wel jammer dat daar geen internationale studenten zaten.
Wat we dus allemaal moesten doen bij de concierge services was dus niet echt hetzelfde als wat we thuis doen op school. Na een paar dagen oriëntatie volgen kwamen we erachter dat vakken op de business school beter gerelateerd zijn aan onze eigen opleiding, Kristel een van onze huisgenootjes volgt wel vakken van business school, dus konden we daar al een beetje een indruk van krijgen hoe zij het had en wat ze allemaal moest doen. Dus we wilden kijken of het mogelijk was om van tourism and hospitality school te wisselen naar business school. Dit ging nog best gemakkelijk gelukkig! We konden zodra we gewisseld hadden al meteen beginnen met het volgen van de vakken op business school. Ingrid, het mevrouwtje wat over business school gaat, was heel vriendelijk. Ze wilde ons erg graag helpen met het switchen naar de business school. Samen met haar hadden we een rooster gemaakt. Bij het selecteren van vakken probeerde ze de maandag vrij te houden, zodat al we een weekend weg wilden dat we dan een dagje langer konden blijven. Dat is uiteindelijk ook gelukt! We zijn dan een dag in de week vrij, op maandag.

Vrijdag 5 september
Op vrijdag hadden we onze eerste les, pas om 3 uur 's middags, dus konden we lekker alles op het gemakje doen. In de ochtend keek in naar buiten en er kwam een super donkere lucht aan, dus ik stuurde een foto naar mama van wow moet je kijken hoe donker het is. Binnen 5 minuten barstte het helemaal los. Super harde regen en toen begon het ook nog te onweren. Haha een keer kwam er echt zo'n mega harde klap waarvan ik zo schrok dat ik dacht oke nu ga ik naar de woonkamer. Toen schrok ik weer want op dat moment kwam Thyrza ook net uit haar kamer haha. Zij was dus ook geschrokken van de onweer. Toen bleef het nog even door regenen en daarna klaarde het wel weer op.
Na de les gingen we ergens in downtown wat eten met andere exchange studenten, 3 meisjes die uit Finland komen. Eerst zaten we lekker op het dakterras te eten, na het eten besloten we maar naar binnen te gaan omdat er weer zo'n hele donkere lucht aankwam. We waren wel net op tijd naar binnen gegaan want daarna ging het weer heel hard regenen. Later op de avond kwamen er nog 3 andere bij, 1 uit Finland, 1 uit België en nog 1 uit Nederland.

Zaterdag 6 september
In de ochtend had ik lekker voor iedereen een eitje gekookt. Eitjes zijn altijd zo lekker, haha en gelukkig hebben ze die hier ook gewoon ;)
In de middag gingen we naar de drugstore, dat is een soort drogisterij. Ze verkopen er allemaal parfum, make-up, huidspullen en volgens mij ook nog wat voor boodschappen ook. Sommige make-up is hier ook weer goedkoper dan in Nederland. Wel leuk om te zien wat hier ook weer anders is dan thuis. Als je hier bijvoorbeeld shampoo wilt kopen heb je vaak van die hele grote verpakkingen, wat in Nederland dan van die voordeel verpakkingen zijn haha.
Hierna gingen we even bij Tim Horton's wat drinken en daarna naar de mall. Hier hadden we nog even wat rondgekeken, altijd leuk!
'S avonds hadden we bij een Italiaans restaurant gegeten, deze zit ongeveer tegenover de school. Ze hadden hier erg lekkere pizza's.

Zondag 7 september
In de ochtend wilde ik even gaan skypen met thuis. Toen kwam ik er achter dat mijn webcam het niet doet.. handig. Dus toen maar skypen via m'n telefoon, wat gelukkig ook goed ging! Wel gezellig om weer eens met thuis te kletsen, toch weer anders dan via whatsapp berichtjes sturen.
In de middag gingen we een rondje in de omgeving lopen, om te kijken wat er nog meer te zien was. Het was toen erg lekker weer, best wel warm ook.
'S avonds gingen we lekker zelf koken, weer eens wat anders dan of op school eten of in een van de restaurantjes. Na het eten had ik samen met Thyrza nog even gekeken wat er allemaal leuk is om te doen in de omgeving. Er zijn best veel leuke dingen, maar sommige zijn nog best een stukje weg, zeker als je met de bus gaat. Dus misschien dat we nog een keer een auto gaan huren om wat verder weg te rijden!

Maandag 8 september
Op maandag gingen we in de ochtend ook even naar de mall, ja we komen er al regelmatig haha. Toch kan ik me altijd goed in houden met van alles kopen :) Knap hè?! haha. Nu gingen we naar de mall om o.a. sportkleding te kopen, want we wilden wel gaan sporten. Van al dat eten hier val je ook niet af haha.
Na een bezoekje aan de mall gingen we naar een van de parkjes in de stad. We wisten dat er in downtown een parkje zat, een wat kleinere. Verder in de stad zijn er wel wat grotere parken, maar daarvoor moest je weer wel een tijdje met de bus. Dus besloten we naar het Victoria Park te gaan wat in downtown ligt. Het was toen nog steeds super lekker weer en warm. In dit park liepen er allemaal eekhoorntjes. Je zag hier vooral zwarte en grijze eekhoorntjes, weer heel anders dan thuis in Nederland.

Dinsdag 9 september
Op dinsdag hebben we altijd al heel vroeg les, om 8 uur al. Gelukkig hebben we les in het R gebouw, wat ook het gebouw is van onze residence, dus hoeven we alleen maar met de trap/lift naar beneden en we zijn er ongeveer al. Na de les was ik even langs zo'n computer service gegaan om te vragen of zij wisten hoe dat zat met mn webcam. Dat mannetje dacht dat mn webcam waarschijnlijk nooit geïnstalleerd was op mn laptop. Hij kon er dus ook niet veel aan veranderen helaas.
Toen ging ik samen met Thyrza nog even langs de fitness om een abonnement aan te schaffen, zodat we lekker kunnen gaan sporten tijdens dit semester.
In de middag ging ik nog gezellig met Desie skypen, ook weer super gezellig om even bij te kletsen. Voor je het weet zit je dan weer 1,5 uur te skypen.
Daarna in de middag hadden we om 4 uur weer les en na de les was er 's avonds een feest op het terrein van de school. Het froshfest! Dit was wel een erg leuk feest, buiten op een grasveld. Het was best goed weer dus goed te doen. Op dat feest kon je geen drinken kopen, je kon het alleen gratis krijgen. Er was en stand voor monster engery en Nestea. Vooral promotie dus. Ook kon je gratis domino's pizza krijgen. Wel anders dan op andere feesten zo, haha maar ook wel leuk. Als entree voor dit feest moest je een tshirt kopen op school, dit was een rood tshirt. Iedereen op het feest liep hier dus ook in rond.

Woensdag 10 september
Deze morgen hadden we om 9 uur les. Sports, Event and entertainement management. De docent van deze les heeft de eerste drie kwartier van de les gepraat over wat er allemaal gaande is in de sportwereld, van Canada. Dus vooral over hockey. Hij vroeg ook continu aan de studenten of iemand nog wat wist. Haha echt bizar zo'n les. Alleen maar over sport gepraat ongeveer, oja en ook nog een beetje marketing.
Aan het begin van de middag hadden we op school nog wat tickets gekocht voor uitstapjes die door school georganiseerd worden. We hadden een kaartje gekocht voor Canada's Wonderland (pretpark), voor de Niagara Watervall en voor een ice hockey game (Toronto Maple Leafs vs. Philadelphia flyers).
Deze middag had ik met Sophie geskyped! Ook weer gezellig bij gekletst.
'S avonds ging ik samen met Thyrza een groepsles doen, helaas hadden we een beetje laat gegeten omdat het druk was bij het restaurantje op school waar we eten gingen halen. We gingen body core insanity doen. Oke dit is geen aanrader als je net gesport hebt haha. Wat een work out was dit! Wel goed bezig geweest. Na de groepsles wilden we kijken of we de squashbaan konden reserveren voor vrijdag. Dus wij kwamen daar met zo'n rood hoofd aan, weet je wel als je net gesport hebt, om dat te vragen voor de vrijdag. Zegt die gast oh willen jullie nu nog squashen hahah. Wat dacht hij wel niet, we waren al helemaal kapot van deze les haha. Maar reserveren kon helaas niet. Dan maar hopen dat er een vrij was. ( er zijn 3 squashbanen )

11, 12 september
De donderdag had ik echt enorme spierpijn van onze groepsles, haha kon dus voelen dat ik goed mn best gedaan had. We hadden die donderdag een uurtje les, dus lekker rustig dagje. Goed dagje ook om aan school opdrachten te werken, want dat moet ook gebeurd worden natuurlijk.
Vrijdag ben ik nog met Thyrza wezen squashen, er waren gelukkig banen vrij. Zo konden we onze spierpijn er een beetje uitlopen.

Zaterdag 13 september
Vandaag gingen we naar Canada's Wonderland. We vertrokken al met de bus om 9 uur. We gingen met van die typische gele schoolbussen. Leuk! dachten we, deze zijn alleen niet zo heel comfortabel als je er ongeveer twee uur in moet zitten. Eenmaal in Canada's Wonderland aangekomen begon het te regenen. In het begin best hard, maar verder in de dag werd het steeds beter. Gelukkig alleen wat regen in de ochtend gehad.
Wow wat hebben ze hier veel achtbanen zeg. Echt zo gaaf allemaal!! Echt van die achtbanen die stijl omhoog en omlaag gaan. Een achtbaan was 93 meter hoog. Canada's Wonderland ligt in de buurt van Toronto. Dus toen we naar boven gingen in deze achtbaan probeerde ik een beetje naast me te kijken, zag ik in de verte gewoon de CN tower !! Echt gaaf. Maar voor je het weet ben je weer boven en ga je super hard naar beneden. Een heel leuk pretpark, bijna alleen maar achtbanen! Samen met Simone ben ik in bijna alle achtbanen geweest, een had iedere keer een hele lange wachtrij, waarschijnlijk omdat deze nog wat nieuwer was. Dus die hadden we maar overgeslagen. Haha een keer ging ik vast in de achtbaan zitten toen Simone de tassen weglegde, en ik dacht wow hoe kan Simone hier ooit nog naast. Maar het lukt wel haha, bleek het een kinderachtbaan te zijn, vandaar dat we ook wat krapjes zaten. Deze achtbaan was binnen, dus konden we niet echt zien wat voor een soort achtbaan dit was.
Toen we 's avonds in het park wat gingen eten zag Thyrza buiten ineens een vosje lopen, echt lief!
'S avonds weer twee uur terug met schoolbus naar school. We hadden een erg leuke dag gehad.

Zondag 14 september
'S middags gingen we met de Finse meiden naar de Western fair. Van te voren wist ik niet echt wat ik hiervan moest verwachten. Het leek wel een soort kinderboerderij. Er liepen paardjes, koeien, lama's, kippen geiten, alpaca's en schaapjes rond. Echt heel leuk haha.Toen we daarna een soort winkel inliepen en aan de andere kant er weer uit kwamen we op een soort mega kermis terecht. Haha vanaf de andere kant hadden we dit echt niet verwacht. Echt heel groot, en druk ! Er stond zelfs een achtbaan en een reuzenrad. Er was ook zo'n stoeltjes lift, daar waren we ook nog in geweest. Zo had je een uitzicht over de hele fair. Na de western fair zijn we met zn allen wat gaan eten bij een Texas grill restaurant. Ze hadden hier allemaal mexicaans eten. Ook fajita's !! Dus die had ik natuurlijk genomen, haha toch nog een beetje het gevoel van thuis.

Maandag 15 september
Vandaag waren we weer lekker vrij! In de middag ging ik samen met Thyrza en Simone naar downtown om ergens wat te gaan eten. We hadden best een leuk coffee cafe'tje  gevonden. Er zaten hier ook veel mensen te werken. Ik had hier een chai tea latte besteld. Ze kwamen ongeveer met een soepkom aanlopen, daar zat het in. Haha en ik had nog wel een kleine besteld ook. Maar het was wel erg lekker. Daarna hadden we besloten om maar (weer) naar de mall te gaan. Het weer was toen ook wat minder dus niet erg om dan in de mall te lopen.

Dinsdag 16 september
In de ochtend gingen we even in de bookstore kijken voor boeken voor de vakken die we hebben. Sommige boeken zijn aardig duur, dan betaal je gewoon 140 dollar. Bijna alle boeken doen we samen, dus dan worden de kosten ook gedeeld wat wel wat geld scheelt. In de bookstore hadden ze ook nog losse webcams, ja die verkopen ze nog! haha. Dus ik had er maar een gekocht, want het was me niet gelukt om mn webcam het te laten doen.
In de avond gingen we boodschappen doen bij superstore. Daar krijgen studenten op dinsdag 10% korting. Er rijd zelfs een pendelbus vanaf de residences naar de supermarkt, superhandig want dat scheel weer wat gesjouw met de tassen.
Ik had een mailtje gekregen van Helen, een nicht van m'n vader, uit Woodstock (dat ligt hier ongeveer 40min vandaan) dat we naar hun mogen komen voor Thanksgiving. Dat vieren ze ongeveer met de hele familie, dus een goede kans om iedereen te leren kennen!

17, 18, 19 september
Deze dagen verkochten ze allemaal poster op school. Er waren er behoorlijk veel en ook best leuke.Ik had nog twee posters gekocht, een met de skyline van New York en een met de tekst 'Good things happen to good people' . Nu kan ik mn muur een beetje gaan opvrolijken :)
Deze dagen hadden we ook een beetje gekeken naar appartementen/hotels/hostels in Toronto. Want volgend weekend willen we een weekendje naar Toronto gaan!! Ben super benieuwd, het lijkt me echt een hele mooie stad.
We zijn ook nog een keer naar de mall geweest, daar had ik een nieuwe pandora bedel gekocht. Een met een maple leaf charm. Wat precies past bij mijn verblijf hier in Canada!
In de mall is ook een Apple store, hier stond al een behoorlijke rij. Dus wij dachten ooh de nieuwe iphone komt zeker vanavond in de winkel. Een van de exchange students uit Belgie stond ook in de rij, of nja zat, want er stonden allemaal van die campingstoeltjes. Dus wij vroegen voor wat hij daar zat. Inderdaad voor de iPhone 6 (plus). Maar die kwam niet die avond uit, maar de volgende ochtend. Hij heeft dus de hele nacht daar gezeten, hij was de vierde in de rij en heeft nu een iPhone 6 plus haha. Je moet er wat voor over hebben om zo lang in de rij te staan.
19 september trouwden Sjaak en Roos (van de mexicaan) ze hadden voor hun bruiloft een wedpic app gemaakt en iedereen kon daar foto's in plaatsen. Echt super leuk, want zo leek het alsof ik er toch nog een beetje bij was haha.

Zaterdag 20 september
Gister gingen we met school naar de Niagara Watervallen !! Het was super lekker weer. Echt heel gaaf om deze te zien. We gingen ook met een bootje naar de watervallen toe. Iedereen kreeg allemaal poncho's omdat er best veel water van de watervallen afkomt haha. Nou mn vest was alsnog super nat geworden van ie watervallen. Wow, maar wel gaaf om zo dicht bij dit watervallen te staan. We zijn ook nog door het stadje gelopen. Dit zijn een en al attracties, echt bizar!
Later in de middag zijn we nog langs de watervallen gelopen, echt heel mooi om te zien! We willen nog een keer een weekend naar de Niagara watervallen gaan, dan kunnen we ze nog een keer bekijken :)

Binnenkort zal ik ook al m'n foto's op mijn blog zetten!

1. Cora en Wim:
    21 september 2014
    Nou Milou weer leuk om te lezen dat jullie je zo goed vermaken. Er zit wel erg veel eten in, dus lekker veel sporten!! Groetjes!!
  2. Elly:
    21 september 2014
    Hey lieverd, beetje bij beetje had ik al van je verhalen gehoord maar het zo te lezen maakt het toch echter. Fijn dat jullie het zo leuk hebben. Dikke kus en knuffel van mij
    Xxxxx
  3. Mart en Claartje Huijgens:
    21 september 2014
    Gelukkig hebben jullie niet zo veel lessen. Haha
    Dat zou jullie drukke programma maar dwarsbomen.
  4. Corrie en bart:
    23 september 2014
    Wat mooi is het daar en altijd mooi weer zo te zien.
    Een half jaar is vast te kort