First days in London

2 september 2014 - London, Canada

Hallo allemaal! Bedankt voor jullie leuke berichtjes. Het tweede avontuur is voor ons begonnen, het studeren op Fanshawe College in London, Ontario.

Vorige week donderdag 28 augustus, zijn we al vroeg in de ochtend naar het vliegveld gebracht door Elaine, we vlogen al om 8 uur 's morgens. In het vliegtuig van Edmonton naar Ottawa konden we weer films kijken, wel goed tijdverdrijf tijdens zo'n vlucht. In Ottawa moesten we overstappen op ons vliegtuig(je) naar London. Dit was echt en vliegtuig met ongeveer 9 rijen, wij zaten op de tweede rij. Haha dat vliegtuig maakte herrie joh! Naast mij in het vliegtuig zat een man die uit Ontario kwam, leuk om iemand te spreken die hier uit de omgeving komt!
In Londen aangekomen zijn we met een taxi naar de residence op Fanshawe gereden, wel zo fijn met al onze bagage. Bij het inchecken voor de residence ging het niet helemaal goed, Thyrza haar naam stond er wel tussen maar die van Simone en mij nog niet. Dus we moesten even kijken hoe we dit konden doen. We waren toen bij het Merlin House en we moesten naar Falcon House, waar wij zouden gaan verblijven, daar zouden we verder kijken. Uiteindelijk konden we daar ook gewoon inchecken en konden we met z'n allen op de kamer. Kristel zou in de avond aankomen en zou ook bij ons op de kamer zitten. We zitten op de 6th floor. Maar dit is eigenlijk de vijfde verdieping, volgens mij tellen ze hier de 1e verdieping als begane grond. Wij zitten helemaal bovenaan wat een leuk uitzicht geeft over de campus. De residence bestaat uit een gezamenlijke keuken en woonkamer, 2 badkamers en 4 slaapkamers. We hebben allemaal onze eigen slaapkamer met bed bureau en een soort van kast. Met z'n tweetjes deel je een badkamer. Wel goed te doen zo! We kwamen op de campus aan rond de avond, en we hadden nog geen dekens om te slapen, dus besloten we nog even langs Walmart te gaan om daar dekens te gaan kopen. Komen we thuis, blijkt dat het hoeslaken voor het matras te klein is, oeps. Gelukkig hadden we een deken waar we die nacht dan onder konden slapen. De volgende dag moesten we dus weer even terug naar de Walmart om dat te gaan ruilen, en om nog een heleboel andere dingen te kopen.

Vrijdag 29 augustus hadden we lekker uitgeslapen, we waren best moe van het reizen en de afgelopen weken dus sliep ons bed heerlijk. Daarna moesten we maar een bezoek gaan brengen aan Walmart. Wauw wat een mega grote winkel is dat, een beetje te vergelijken met de grote supermarkten in Frankrijk. Toen we "vroeger" altijd naar Frankrijk op vakantie gingen, gingen we ook wel eens naar deze grote supermarkten, toen vond ik dat al leuk om te zien haha. We hebben dan ook bijna 6 uur deze dag in de walmart gelopen, wat een gesjouw allemaal. We moesten ook zoveel kopen, want er was gewoon niks in de residences. Nu heb ik mn kamer wel leuk kunnen 'aankleden' en er een beetje mijn eigen plekje van kunnen maken!

Zaterdag 30 augustus moesten we nog de laatste dingetjes halen voor in onze residence, onder andere wat schoonmaak spullen en kookgerei. Na weer heel wat tijd hier rond te hebben gelopen hadden we zo ongeveer alles wat we nodig hadden, gelukkig.. !
We gingen 's avonds lekker zelf koken, pasta! Hier op de verdieping is zo'n gezamenlijke ruimte waar een kookstel staat, bij de wasmachines en de drogers. Ging best prima. Na het eten gingen we nog even een filmpje kijken met zn vieren. Wel even fijn om bij te komen van die daagjes sjouwen met spullen.(We konden gelukkig wel met onze spullen vanaf walmart met de bus naar de campus, maar vanaf de bushalte op Fanshawe moesten we nog best een stukje lopen naar onze residence, haha iedere keer waren we wel blij dat we bij onze kamer aankwamen)

Gisteren, zondag 31 augustus, zijn we bij de White Oak's mall geweest. Dit is een winkelcentrum in London, waar ze ook een h&m hebben, jeej! altijd goed haha. Dit is lang niet zo'n groot winkel centrum als in Edmonton maar ook goed te doen! Toen we weer terug kwamen op de campus na ons bezoekje aan de mall moesten we nog even wat gaan eten. We gingen bij een restaurantje tegenover de school wat eten. Daar hadden ze een chicken quesedilla (zo is de mexiaan toch nog een beetje in de buurt, haha) en deze was nog lekker ook! Na het eten wilden we bij een soort supermarktje er naast nog een ijsje kopen, ze hadden er ook magnums en daar hadden we wel zin in. Ze voelden wel een beetje raar aan in de verpakking, maar hey misschien zat er wel een lepeltje in? Toen we het openmaakte leek het wel of deze ijsjes ooit ontdooit waren en daarna weer ingevroren, echt gek en ook helemaal niet lekker. Dus gingen we terug naar binnen. We mochten een andere uitzoeken van die man bij de kassa, dus wij dat gedaan. Toen dachten we dat we wel een goede hadden, maar dit was nog steeds niet veel. Het smaakte niet echt naar een magnum, dus hadden we het ijsje uiteindelijk maar weggegooid. Daarna terug in onze kamers gingen we nog lekker een filmpje kijken, the Proposal, met popcorn. Haha dat zie je hier echt op zoveel verschillende manieren in de supermarkt, echt bizar.

Vandaag maandag 1 september, moesten we onze wekker zetten, want om 11 uur was er een soort informatie bijeenkomst voor de Falcon residence, dat is het gebouw waar wij slapen. Hier aangekomen kwam iedereen op het gemakje nog is binnen gelopen. Deze bijeenkomst werd ingeleid met een toneelstuk door drie studenten van de theater afdeling, Wel leuk hoe ze dat deden. Vervolgens werden er nog wat mensen voorgesteld en wat verschillende regeltjes uitgelegd over wat er wel en niet mag op de residence. Toen we hier van terug kwamen gingen we even wat lunchen. Na het lunchen wilden Thyrza en ik nog even naar de supermarkt gaan. Thyrza had van te voren even gekeken welke supermarkt er open was, want het is vandaag Labour day en dan zijn veel bedrijven dicht in Canada. Super store zou wel open zijn, dus gingen we daar naar toe. Toen we bij de bushalte aankwamen stond er dat het nog 15 minuten zou duren voordat de bus kwam. Dus besloten we lekker te gaan lopen, het was wel echt warm joh ! Het was ongeveer 26 graden. We dachten dat de supermarkt dicht bij was, maar uiteindelijk hadden we nog ongeveer drie kwartier gelopen, en dat op een weg die eigenlijk alleen maar rechtdoor gaat haha. Bij de super store aangekomen, blijkt het dat deze toch ook dicht was. Onderweg waren we een Tim Horton's tegen gekomen, de Canadese versie van Starbucks. Daar hadden we even lekker wat gedronken om bij te komen haha. Terug namen we lekker de bus terug naar de campus. 's avonds zou er een barbecue zijn op de campus, FREE, dus ja daar moesten we wel naar toe dan. Lopen we daar naar toe, staat er een rij van hier tot in Tokio haha. Leken wel Nederlanders al die mensen in de rij, het is gratis dus is het druk ;) haha. We hadden eigenlijk best honger dus besloten we maar niet in deze rij te gaan staan en pizza te gaan halen. Toen we terug kwamen van het pizza halen 20-25 minuten later, stond er nog steeds een behoorlijke rij. Dus wij waren eigenlijk best wel blij dat we een pizzatje gehaald hadden. Na het eten hadden we nog een film gekeken en daarna was ik even met Kristel meegelopen die morgen ochtend al om 8 uur les heeft, om te kijken naar welk lokaal ze moet. Even zoeken en we hadden het gevonden.
Wij hebben zelf morgen een afspraak met iemand van onze 'academie' van tourism and hospitality. Dan kunnen wij ook onze vakken selecteren en waarschijnlijk krijgen we dan ook ons rooster, ben benieuwd. Wij hoeven gelukkig niet al om 8 uur daar te staan, maar om 10 uur.

Op het papier wat we gekregen hadden bij het 'intrekken' in onze residence stond het adres waar we verblijven, dat is voor mij :
Milou Ton 619-1, Falcon House Residence
Fanshawe College Residence
1001 Fanshawe College Blvd
London, Canada

Goodnight voor hier en goede morgen in Nederland!
Van de week zal ik nog eens wat foto's maken van de campus en deze op mijn blog plaatsen!

XX Milou

1. Mart en Claartje Huijgens:
    2 september 2014
    Wat een belevenissen weer.
    Nu aan het echte werk. Succes dames!
  2. Elly:
    2 september 2014
    Weer heel leuk om te lezen. Veel succes vandaag, hoop dat het beetje leuk rooster is. Dikke kus! !
  3. Cora en Wim:
    2 september 2014
    Nou Milou leuk hoor op weer wat van je te horen! En nu weer gaan studeren zeker? Geniet ervan en we zijn benieuwd naar je foto's van de campus.
  4. Jan en Mirjam:
    2 september 2014
    Leuk die verhalen. Ieder van jullie schrijft weer een ander detail! Veel succes vandaag en ik kijk uit naar de foto's!
  5. Margreet:
    2 september 2014
    Hai Milou, leuk om te lezen hoe het je vergaat daar in dat verre Canada. Succes met de studie en ik ga je volgen.
    Groetjes Margreet xxxx
  6. Desie:
    3 september 2014
    Super leuk om te lezen! Ben heeeel erg benieuwd naar de campus! xxxxx
  7. Cora en Wim:
    5 september 2014
    Leuke foto's Milou, hou ons op de hoogte!!