Dagje Toronto, Weekend Montreal en andere leuke dingen!

27 oktober 2014 - London, Canada

Lieve allemaal!
Bedankt voor jullie leuke reactie's op mijn blog! Erg leuk om te lezen.

De afgelopen weekjes stonden in het teken van veel leren want we hadden die weken midterm toetsen. Even met de neus in de boeken en leren maar, in de hoop op goede cijfers. In het begin is het altijd even afwachten wat voor soort toets je krijgt, zeker in het Engels. Dus de afgelopen twee weekjes heb ik niet veel leuke dingen gedaan eigenlijk. Bij het maken van sommige toetsen had ik echt het gevoel dat ik ze heel slecht gemaakt had, maar dan had ik uiteindelijk nog een super goed cijfer. Soms begrijp ik niet hoe ik dat voor elkaar krijg haha. Maar het zijn gelukkig voldoendes. We moeten nu nog een cijfer afwachten, maar verder heb ik tot nu toe alles gehaald.

Simone haar ouders kwamen vorige week een weekend naar London! We zijn met z'n  allen naar de hockey game geweest! Even wat leuks tussen het leren door! Dit keer was het het hockey team van London zelf, de London Knights tegen een ander team. Haha ik weet even niet meer zo goed welke dit was. Maar het was wel weer leuk om zo'n wedstrijd te zien. Zaterdag 18 oktober was Simone jarig. De avond ervoor hadden we alvast wat ballonnen opgeblazen, zodat we die de volgende ochtend konden gaan ophangen. De vrijdag voordat Simone jarig was ging ik samen met Kristel en Simone nog naar downtown. We wilden eigenlijk naar een van de discotheken gaan, maar de rijen waren echt mega lang. En het spetterde buiten een beetje dus dachten we maar iets anders te gaan zoeken. Toen zijn we naar een Irish pub geweest! Dat was ook erg gezellig. Om 2 uur ging het alweer dicht. Volgens mij gaan alle kroegen/discotheken hier om 2 uur dicht, niet veel gaat er langer door. Dus gingen we met de taxi naar huis.
De ouders van Simone hadden taart meegenomen voor Simone haar verjaardag! Wat een leuke verassing was, was dat ze ook iets extra's meegenomen hadden. Ze hadden voor Thyrza, Kristel, Simone en mij Sinterklaas cadeautjes meegebracht. Ze hadden samen met onze ouders 'samengewerkt', zodat ieder van haar ouder een Sinterklaas cadeautje krijgt. Ze staan nu op de kast in de kamer, want we mogen ze natuurlijk pas open maken op 5 december, dus moetn we nog eventjes afwachten haha. Maar wel echt een super leuke en lieve verassing! 's Avonds gingen we uiteten met Simone haar ouders bij de Texas bar/grill. We hadden spareribs gegeten, die waren echt lekker!
Voordat ik zaterdag ging slapen zat ik nog even te kijken naar de bus tijden, want zondag ochtend moesten Kristel in ik al om 8 uur bij de Greyhound station zijn in London, want we gingen naar TORONTO !! Hahaha maar wat bleek nou, zat ik te kijken naar de bus tijden, begint de eerst bus pas rond kwart voor 9 ofzo. Maar wij moesten al eerder weg. Toen hadden we maar alvast besloten dat we met de taxi naar het Greyhound station zouden gaan. Lopen zou toch nog net een stukje te ver zijn.

Zondag 20 oktober ging ik dus samen met Kristel naar Toronto. We gingen lekker shoppen, met als doel een winterjas. Maar helaas hebben we die allebei niet kunnen vinden. Eigenlijk hebben we helemaal niet veel gekocht, dus dat was een goedkoop dagje winkelen. Maar wel weer leuk om een dagje naar Toronto geweest te zijn! Dat blijft echt een leuke stad! Uiteindelijk heb ik maar een vest gekocht, wel een hele leuke natuurlijk haha ;) Tussen de middag hadden we bij het Hardrock Café in Toronto gegeten, lekker! Zo konden we er weer goed tegen aan om onze shop sessie weer voort te zetten.

Ondertussen zitten we al op de helft van ons semester hier in London. Het gaat echt super snel allemaal, echt bizar. De midterm tests zitten er op en we beginnen deze weken alweer met het werken naar de final tests. En ook alle andere grote opdrachten die nu weer gemaakt moeten worden, ook een aantal groepsopdrachten. We zullen ons in ieder geval niet vervelen!

Afgelopen weekend stond er wel weer een leuk uitstapje op de planning! Samen met Thyrza en Simone ging ik een weekend naar Montreal. Weer een andere staat in Canada, Quebec ( check )
Donderdag avond gingen we om half 9 al weg met de bus. Het was vanaf London naar Montreal iets langer dan 13 uur. Je moet er dan natuurlijk ook wat voor over hebben. We moesten twee keer overstappen, eerst in Toronto en vervolgens in Ottawa. Wel een lange nacht heb je dan hoor. maar het was uiteindelijk nog wel goed te doen.
Toen we vrijdag aankwamen in Montreal gingen we maar gelijk naar het hostel toe. We hadden een metro kaartje gekocht, zo kwamen we al snel heel dicht bij het hostel. We konden bij het hostel onze bagage achterlaten, wat wel fijn was! We hadden ook maar gelijk ingecheckt. Ze vertelden ons dat we 'ge- upgrade' waren. Want eerst zouden we in een 6 persoons mixed dorm slapen en nu in een twee persoons kamers, waar ze dan een extra bed bij hadden gezet. Oke prima!
Vervolgens gingen we eerste even ergens wat eten, want we hadden natuurlijk nog niet echt ontbeten. In de buurt van het hostel konden we al redelijk snel een leuk restaurantje vinden. Nadat we even lekker ontbeten hadden gingen we naar park Angrinon. We dachten dat de parken nu nog wel erg mooi zouden zijn, met al die mooie herfstkleuren! Toen we daar aankwamen gingen we even een stukje lopen door het park. Het was inderdaad met veel mooie kleuren, toch waren er al wel heel wat blaadjes op de grond gevallen! Na hier even rond gelopen te hebben gingen we naar Old Montreal. Ook een mooi deel van de stad! Ze hebben hier ook de Notre Dame, maar dan iets anders haha. We hadden een tijdje in Old Montreal rond gelopen. Na een bezoekje te hebben gebracht aan Old Montreal besloten we om nog even langs de winkelstraat te lopen. Die lopen eigenlijk allemaal parallel aan elkaar. Daar kwamen we ook achter nadat we voor 15 minuten de metro genomen hadden. Terwijl we in de winkelstraat liepen en door de straat heen keken, zagen we in de verte de Notre Dame en nog een chinees restaurantje wat we herkenden van Old Montreal. Haha waren we dus eigenlijk voor niks helemaal 'om' gereden voor een klein stukje lopen haha. 's Avonds gingen we naar het hostel toe, om ook onze kamer sleutel op te halen en om lekker naar het hostel te gaan. Krijgen we de sleutel van room 319. Dus wij daar naar toe gelopen, doet onze pas het niet. Wij weer helemaal naar beneden. Toen liep daarna dat vrouwtje mee, nu deed te pas het wel. Was het echt zo'n kleine slaapkamer met een tweepersoonsbedje er in en meer niet. Maar ook geen extra bed er bij, dat paste eigenlijk ook niet want daar was het veel te klein voor. We moesten na 5 minuten nog even terug naar beneden lopen om te kijken of ze al een oplossing had bedacht. In de tussentijd dat zij een beetje zat te stressen, zegt die andere gast, oooh zei ik 319?  Ik bedoel 309. Ja dat is wel weer wat anders natuurlijk. In deze kamer stonden wel gewoon drie bedden, dus dat moest wel goed komen! We hadden lekker op het gemakje gedaan, want we waren stiekem nog best een beetje moe, vooral van onze reis natuurlijk!
De volgende ochtend gingen we naar Mont Royal. Dat is een berg vanwaar je een super mooi uitzicht hebt over de stad, met voorin allemaal mooie herfstkleuren. Het was even een klim naar boven. De traptreden heb ik niet geteld, maar het waren er echt enorm veel. Ik heb nog steeds een beetje spierpijn in mn kuiten, haha maar dat gaat wel weer over. Het was toen echt super mooi weer, dus het uitzicht was ook heel erg mooi! De foto's van Montreal zal ik er ook binnen kort eens op zetten, dan kunnen jullie ook een beetje een sfeer impressie krijgen ! Na een ochtendje hier geweest te zijn, gingen we nog even naar de winkel straat, hier konden we wel lekker shoppen.
Haha wij hadden gister ook weer wat. In Nederland ging de klok toch een uur terug, zaterdag nacht .Wij dachten dat ook dat weekend de klok terug ging hier in Canada. Dus wij gingen zaterdag avond slapen met het idee van oh lekker een uurtje langer slapen, heerlijk! En toen werden we in de ochtend wakker, rondd 8 uur met het idee dat het eigenlijk 9 uur is, dus dat we lekker iets langer geslapen hadden. Wordt dus pas aankomend weekend de klok verzet hier hahaha. Super grappig was dat. Gelukkig kwamen we er al heel snel achter. Verder hadden we onze dag ook weer leuk besteed, we hebben gewinkeld! haha
Maar het was dan ook wel even nodig, want ik had eerst nog geen winterjas hier. Maar die heb ik nu wel, dus laat de winter maar komen haha. Verder heb ik nog hele leuke laarsjes gekocht, een t-shirtje, een vest, een muts en twee broeken.

Aanstaande vrijdag is het Halloween. We gaan naar de Halloween pub crawl. Ik ben benieuwd! Volgensmij ga je dan gewoon naar vier verschillende discotheken. Dus ik ben benieuwd! Eerst nog even iets van een outfit vinden en dan ben ik ook klaar om te gaan!

Oja ik kwam er achter dat ik in een aantal blog's terug in mijn adres mijn postcode niet had vermeld. Die wist ik toen nog niet maar nu wel.
Mijn adres is :
619-1, Falcon House Residence
Fanshawe College Residence
1001 Fanshawe College Blvd
N5Y 5R6 London, Canada

Zonder postcode kunnen de kaarten/brieven er best een tijdje langer over doen. Ik moet namelijk nog steeds een kaart krijgen van m'n ouders die zij begin september al opgestuurd hebben. Ik ben benieuwd of ik die nog krijg haha.

Veel liefs en een dikke kus !!

1. Elly Ton:
    28 oktober 2014
    Zo weer helemaal op de hoogte van alle avonturen en leren,leren leren. Was weer heel leuk om te lezen. Fijn dat je geslaagd bent voor een winterjas kan zomaar ineens koud zijn
    ( Dat bleek hier wel vanmorgen dat is wennen.!!!!) Succes weer met school en tot gauw SKYPEN !!!!! dikke kus
  2. Mart en Claartje Huijgens:
    28 oktober 2014
    Wat een reis, wat een ervaring!
    Wij vonden het super om een paar dagen bij jullie te zijn.
    Leuk was jullie reactie tot de sintpakjes uit de tas kwamen; complotmoeders hebben jullie haha.
    Geniet nog van de komende tijd.
  3. Mart en Claartje Huijgens:
    Uhh.... tot = toen
  4. Montreal here we come!:
    30 oktober 2014
    Superleuk om te lezen. Volgende maand gaan wij ook naar Montreal. Zin in!
  5. Corrie en bart:
    3 november 2014
    Ook in Canada gaan de blaadjes vallen zie ik.De sint is al vroeg gearriveerd, best spannend pakjes die nog niet open mag maken.Niet stiekum in knijpen hoor.Groetjes Bart en Corry