Student Life!

4 november 2014 - London, Canada

Lieve iedereen die mijn blog leest! haha
Vandaag weer een update van wat we de afgelopen week hebben meegemaakt. Eigenlijk best een normale week en ook wat rustiger met de toetsen en schoolwerk. Haha afgelopen weekend kwam ik erachter dat je ook de opmaak van je blog kan veranderen, haha dat heb ik maar meteen gedaan. Wel leuk dat je ook een eigen foto kan toevoegen op de eerste pagina :)

Dinsdag 28 oktober
We moesten weer vroeg ons bed uit, want om 8 uur hadden we les. Alleen het was best wel stil in huis. Ik was al wel naar de badkamer geweest en had nog niemand zien zitten in de keuken. Rond hafl 8 stuurde Simone een whatsappje in de groepsapp, haha ja we hebben een groepswhatsapp 'Roomies', wat eigenlijk best makkelijk is, maar dus om te vragen of iedereen wakker was. Maar ik was de enige die wat terug stuurde. Rond half 8 ging ik dus even wat eten, maar Thyrza en Kristel hadden we allebei nog niet voorbij zien lopen. In de tussentijd vertelde Simone dat ze zich had verslapen, en dat ze pas rond kwart over 7 wakker was haha. Maar die zat gewoon op tijd nog te ontbijten. Toen bedacht ik om Thyrza en Kristel toch maar even wakker te maken, dus ik op de deur kloppen, maar ik hoorde geen reactie, dus een paar minuutjes later nog een keer op de deur kloppen. En ja iets later kwamen ze allebei hun deur uit, haha super slaperig. We hadden natuurlijk ook een lang weekend in Montreal gehad. Maar zij hadden geen tijd meer om op tijd mee te gaan naar dus les, dus kropen ze nog even lekker terug. Haha dus toen gingen Simone en ik naar de les toe. Nou veel hadden hun niet gemist want het was niet zo super interessant. Na de les kon ik weer verder aan m'n assignment voor customer behaviour en daarvoor moest ik ook nog een quiz maken. We hebben best veel virtual hours, dan moeten we online allerlei opdrachten maken. Haha we zullen ons niet snel vervelen hier.
In de middag ging ik met Thyrza naar Hallmark toe. Daar verkochten ze ook een selfie stok, die wilde Kristel heel graag hebben dus hadden we die voor haar meegenomen!
Toen we daarvan terug kwamen konden we ongeveer gelijk naar de les toe, die begon om 4 uur. Marketing Management stond er op het programma.
Vervolgens gingen we even wat eten en daarna weer ons wekelijkse uitje, de supermarkt!! Want ja het was weer 10% student discount. We hebben er al best wat dollartjes mee gespaard denk ik.
Nadat we van de supermarkt terug kwamen wilden we nog een filmpje kijken. Simone en ik hadden allebei wel zin om de Hobbit te kijken, zodat we straks als het derde deel in december uit komt we weer helemaal bij zijn haha. Even een avondje relaxen! Kristel wilde toch ook wel eens meekijken, maar zij kwam pas kijken toen ie al een half uurtje bezig was, dus wij probeerden eerst uit te leggen wat er allemaal al was gebeurd. Haha het was een beetje ingewikkeld maar ze wilde toch mee kijken! We hadden de film niet helemaal afgekeken, haha wat natuurlijk ook niet zo gek is. De film duurt wel bijna 3 uur, we moesten alleen de laatste 40 minuten nog kijken, maar we hadden besloten om dit een ander keertje nog te kijken.

Woensdag 29 oktober
Normaal gesproken hebben we altijd de les sport, event and entertainment marketing, maar die ging vandaag niet door. Dat kwam eigenlijk wel goed uit want we hadden geplanned om naar de mall te gaan, om een Halloween outfit te scoren! We gingen naar de White Oak's Mall, want daar hebben ze ook een H&M. Eerst gingen we naar de dollarama, een winkel waar ze allerlei troepjes hebben haha, super goedkoop allemaal. Je betaal eigenlijk voor alles 1,25 en voor sommige dingen wel meer, maar nooit veel meer. Ik had hier wel iets gevonden voor Halloween, vleugels van een lieveheersbeestje met nog wat leuke accessoires. Haha je zou denken Halloween.., dan is moet je toch eng verkleed gaan. Maar blijkbaar is het gewoon een soort carnaval en kan je gaan als wat je wilt. Thyrza had een piraten outfit gevonden en Simone een heksen outfit. Kristel had een paar dagen ervoor al wat leuks gevonden! Zij ging als engeltje. Nu hadden we alleen nog de accessoires en moesten we de rest er nog bij vinden. Toen gingen we naar H&M en daar zag ik wel een heel leuk rood rokje die wel goed bij m'n outfit zou passen!
Toen ik thuis kwam ging ik natuurlijk meteen kijken hoe alles bij elkaar stond, haha doe ik m'n vleugels aan, gaat het elastiekje al meteen kapot. Dus dat betekende dat ik de volgende dag weer terug kon naar de mall, want zonder vleugels is m'n outfit natuurlijk niet compleet!! Haha.
's Avonds gingen we nog even wat doen voor school. Maar toen wilde we toch nog even de Hobbit afkijken! Halverwege de avond waren we al klaar met de film, omdat hij nog maar 40 minuutjes duurde natuurlijk. Toen wilden we eigenlijk nog een film kijken. Kristel kwam met het idee om 'Frozen' te gaan kijken. Kristel en Simone hadden deze allebei al gezien, en waren hier super enthousiast over haha. Dus waren Thyrza en ik eigenlijk ook wel benieuwd naar deze Disney film.
Oke en hij was echt leuk. Haha best wel een geniale film! Ook heel leuk met een vleugje humor, misschien hebben alle Disney films dat wel.. haha

Donderdag 30 oktober
Vanmorgen had ik afgesproken om met mama te gaan skypen, was alweer een tijdje geleden, dus erg gezellig om weer een beetje bij te kletsen! We hadden pas om 10 uur les, dus daarvoor kwam precies goed uit om te skypen. We hadden maar een uurtjes les, dus lekker rustig dagje.
Toen we thuis kwamen van de les gingen we even met z'n vieren aan een groepsopdracht werken voor Marketing Communications. We moeten een soort marketing plan maken voor 'Palasad', dat is bedrijf met bowlingbanen, restaurant, laster game etc. Dus opzich wel interessant, maar wel lastig om even een goed begin te maken.
's Middags konden we weer naar de mall, haha. Eerst gingen we naar de White Oak's mall om daar nog wat dingetjes te halen, inclusief nieuwe vleugels voor mij. Vervolgens gingen we naar de andere mall, want ja daar hadden ze toch weer andere winkels en Thyrza en Simone moesten nog wat leuke accessoires vinden. Daar hadden we ook met z'n allen even wat gegeten. Rond 7 uur was het geloof ik, toen wilden we de bus terug pakken naar Oxford street, om daar over te stappen op de bus die naar Fanshawe College gaat. Dus de eerste bus die er aan kwam was lijn 13, oke mooi die hadden we ook op de heenweg. Dus wij zitten daar in de bus lekker op te warmen, want buiten was het koud! haha. Stoppen we ergens, gaat de buschauffeur even uit de bus, naar het dichtstbijzijnde restaurant om even wat eten te halen, Ja dat kan hier gewoon haha. Het is eigenlijk heel normaal dat de buschauffeur even uit de bus gaat om naar de wc te gaan of om eten te halen. Volgensmij hebben ze hier niet echt pauzes ofzo. Maar goed, toen zaten we al 5 minuten te wachten in de bus tot de buschauffeur terug kwam en vervolgens reden we weer verder. Stoppen we later ergens midden in een woonwijk, de bus was op een oudere dame en ons na leeg. Dus zegt de buschauffeur van hebben jullie de verkeerde bus genomen. Terwijl wij eigenlijk niks door hadden ofzo. Dus wij zo eeh nee deze gaat toch gewoon naar Oxford street, haha niet dus. Deze ging naar Wellington street. Maar ze ging toch weer terug, de bussen rijden hier iedere keer hetzelfde rondje. Ze zou ons afzetten bij Oxford street haha, dus we hadden een 'kleine' detour gedaan.
Toen we eindelijk thuis waren zaten we wel erg lekker op de bank, even bijkomen van een dagje mall's bezoeken en busritten haha.

Vrijdag 31 oktober

Happy Halloweeen!

Vandaag wilde ik eigenlijk een beetje uitslapen, maar wast zo als gewoonlijk wel weer vroeg wakker, rond half 8 ongeveer. Maar ik kon natuurlijk nog wel lekker wat langer in bed blijven liggen. Daarna toch maar uit bed om nog even aan school te werken, en in de tussentijd m'n nagels lakken. Want 's avonds was de Halloween party! We hadden kaartjes gekocht voor de Halloween Pub Crawl, een soort kroegentocht door downtown London.
Tussen de middag gingen we lekker een eitje koken. En daarna hadden we nog les van 3 tot 5 uur. Eigenlijk best een onmogelijke tijd, haha want we moesten al om half 8 's avonds bij Molly Blooms zijn, de Irish pub waar de Club Crawl startte. Gelukkig waren we rond half 5 al klaar met de les, dus even snel wat eten en klaar maken voor de avond! Gelukkig waren deze vleugeltjes wel heel gebleven. Kristel had me nog een beetje opgemaakt, dus ik was klaar om te gaan! Eigenlijk wilden we gewoon met de bus naar downtown gaan, maar die hadden we eigenlijk al gemist. Dus toen moesten we een taxi vinden, dat gaat toch wat sneller. Normaal gesproken staan er altijd taxi's voor de school, haha maar nu natuurlijk niet. Dus keken we naar de weg  voor school en zagen een taxi aankomen. Dus wij daar naar toe rennen om te vragen of die ons naar downtown kon brengen. Hij stopte gelukkig, dus bracht hij ons naar downtown. En we waren ook nog net op tijd!
Er stonden twee gele schoolbussen voor Molly Blooms, dat zou dus het vervoer zijn van de avond! Haha toen we in de bus zaten, (we hadden de selfie stok meegenomen) gingen we een foto maken. Haha iedereen wilde ook op de foto, hahaha ze wisten niet wat ze zagen toen we die uit de tas haalden, geniaal! Toen we bij de eerste club aankwamen was het eigenlijk nog totaal niet druk, alleen de mensen die meededen aan de pub crawl. Maar het was wel erg gezellig! 3 Finse meisjes waren er ook, super gezellig! Zij hadden ook hele leuke kostuums aan, een was verkleed als iemand van 'orange is the new black', een als iemand van 'the game of thrones' en een als een soort pop. Haha heel leuk om iedereen hun outfits te zien! Sommige mensen komen dan echt met geniale ideeën, maar je ziet ook veel meisjes met weinig kleren lopen haha. En het was buiten ook echt super koud. Uiteindelijk zijn we naar 3 clubs geweest, (4 inclusief de eerste, Molly Blooms) Toen we in de laatste club waren wilden we eigenlijk nog ergens anders naar toe, dus gingen we naar buiten. Maar overal stonden super lange rijen en het was heel erg koud buiten. Volgensmij was het wel rond het vriespunt, brrrr. Toen besloten we een taxi te gaan zoeken en naar huis te gaan. Het was toen ongeveer half 1. De zoektocht kon beginnen.. want alle taxi's waren wel bezet. Er zat altijd wel iemand in. Of kwam er een vrij, dan was er iemand anders wel weer heel snel bij. Uiteindelijk hadden we rond 1 uur een taxi te pakken. We stonden bij een groot kruispunt, Kristel en ik stonden aan de ene kant en Simone en Thyrza aan de andere kant haha. Dus wij stapten in de taxi, moesten we dat kruispunt oversteken en nog omkeren om Simone en Thyrza op te pikken. Hadden hun ondertussen ook een taxi gevonden, maar ze moesten natuurlijk bij ons er in! Haha dus reden we snel naar hun toe, net op tijd gelukkig! Toen we thuis kwamen konden we even lekker opwarmen, want we hadden ongeveer een halfuur buiten gestaan in de kou!

Zaterdag 1 november
Weer een nieuwe maand aangebroken, november! Ik werd vandaag pas rond half 10 wakker, dus lekker een beetje uitgeslapen. Daarna lekker op het gemakje uit bed en gaan ontbijten/lunchen. Ik had nog niemand gezien, maar ik had zelf wel zin in een eitje, dus had ik voor de rest ook een eitje gekookt! Simone was ondertussen ook al wakker. Later schoof Thyrza ook aan om te eten en nog wat later Kristel ook. Haha we zaten wel erg lekker, rond half 2 2uur gingen we douchen/aankleden en daarna halverwege/eind van de middag naar de mall, haha ja verrassend he ;). Toen we in de bus naar de mall zaten en naar buiten keken zagen we dat het gewoon een heel klein beetje sneeuwde !!! Haha super leuk :), nu nog wel.. haha. Maar een klein beetje van die natte sneeuw, maar dat geeft toch altijd zo'n gezellig gevoel.
Nadat we een paar rondjes in de mall gelopen hadden en wat winkels hadden bekeken, gingen we met de bus naar downtown. We hadden zin om daar ergens te gaan eten, is weer eens wat anders dan het eten op school. We hadden een pizzeria gevonden. Erg lekkere pizza's hadden ze er! Toen we thuis kwamen gingen we de film 'Soof' kijken, haha die blijft leuk!

Zondag 2 november
Afgelopen nacht werd hier de klok terug gezet, haha nu zaten we gelukkig wel goed met de tijd. Dus konden we van de keer echt een uurtje langer slapen! Heerlijk :) Haha werd ik wakker, is het 07:44, dat was nog een beetje te vroeg, dus nog maar even door slapen. Toen werd ik wel pas om half 10 wakker.
Eind van de morgen kon ik weer even aan de slag met school want ik moest nog twee opdrachten doen voor de virtual hours. Voor twee vakken een discussion board. Dan moet je op een stelling of artikel reageren, en daarbij moet je ook op twee medestudenten hun mening reageren. Vervolgens gingen we met z'n vieren weer aan de slag met onze group assignment voor Palasad. Haha toen we bezig waren met het analyseren van de concurrenten van Palasad kwam Jack Astor's weer naar voren, hier hebben we een keer gegeten aan het begin van dit semester. We hadden eigenlijk wel zin om daar nog een keer te gaan eten, dus hadden we besloten om daar 's avonds naar toe te gaan haha. Na nog even doorgewerkt te hebben daaraan gingen we daarna weer naar downtown.
Vandaag was het weer wel heel koud, dus een goed moment om m'n winterjas aan te doen, oja en een muts! Nou ik was blij dat ik dat gedaan had hoor haha, want het was totaal niet warm. We liepen allemaal helemaal warm aangekleed, klaar om de kou te trotseren.
Bij Jack Astor's hadden ze ook fajita's, dus die nam ik natuurlijk! Lekker met kipfilet. Toen we hierna thuis kwamen besloten Simone en ik om het tweede deel van de Hobbit te gaan kijken! Nu zaten we er toch al lekker in. Haha we hadden m weer niet helemaal afgekeken, dus nu een ander dagje vinden om de laatste drie kwartier te kijken. Daarna lekker naar bed!

Maandag 3 november
Op maandag zijn we altijd lekker vrij, dus dat was een goede dag om met Desie te gaan skypen. We hadden rond half 9 afgesproken. Uiteindelijk hebben we ongeveer 2,5 uur geskyped, haha even lekker bijgekletst. Het was alweer een tijdje geleden, dus dat was weer erg leuk!
Na het skypen moest ik ook nog het een en ander doen voor school, daar zitten we hier tenslotte voor. Voor customer behaviour moesten we op een community reageren, dus op een groep waar je bij zit op twitter of facebook. Haha ik had op twitter op 'Lonely Planet' gereageerd, zij hebben al die boeken over ongeveer alle landen van de wereld met super leuke informatie en tips. Daarna moest er ook nog even gewassen worden. Haha dat hoort er allemaal bij als student ;) hahaha. In de middag ging ik met Thyrza nog naar het centrum om daar even lekker wat te drinken en een broodje te eten. In downtown zit een Urban Outfitters, die zit ook in Montreal, en daar had ik toen we daar waren een hele leuke muts gezien! Ik wilde m eigenlijk toch wel graag hebben, dus gingen we even kijken of ze die hier ook hadden. Gelukkig wel, dus nu heb ik er nog een muts bij. Haha helemaal klaar voor de koude Canadese winter !! (denk ik haha)
's Avonds gingen we lekker zelf koken! Pasta met gehakt en groente, een lekkere maaltijd haha.
Na het eten gingen we even voor Toronto zitten! Want volgend weekend gaan we al. Eerst gingen we even de bus tickets boeken en daarna gingen we kijken voor het hostel. We hebben natuurlijk een membership card bij Hi hostel. En in Toronto zit er ook een, dus dat is wel mooi, want we krijgen daar 10% korting. Het hostel zit ook best wel in het centrum, dus dat is ideaal! Thyrza die slaapt er alleen de zaterdag, want zondag avond komen haar ouders aan in Toronto, dus slaapt ze dan lekker bij hun in het hotel! Heerlijk!
Dus moesten we even apart boeken. Kristel Simone en ik en Thyrza dan apart. Dus wij keken naar de twee nachten voor 3 personen, was er nog een 10 persoons kamer vrij. Dus Thyrza keek daar ook bij en die was ook vrij. Haha Thyrza was net iets eerder met boeken. Dus Simone klikt daarna op boeken, staat er dat er geen bedden meer vrij zijn voor die nacht voor ons. Waarschijnlijk waren er nog maar drie plekken vrij hahaha. Hadden wij weer.
Dus toen had Thyrza haar nacht eerst geannuleerd. Nu hebben we het voor elkaar gekregen om met z'n vieren in een zespersoonskamer te gaan. Dus ben benieuwd of we ook echt samen zitten.
Er staat al iets super leuks op de planning voor dat weekend. Zondag 16 november is het namelijk de SANTA CLAUS PARADE !! Haha, ik heb er nu al super veel zin in. Ben echt benieuwd hoe dat is. In kerst films heb ik het al vaker gezien, maar nog nooit in het echt!
Verder willen we misschien naar de Hockey Hall of Fame gaan dat weekend, en als het lekker weer is een fiets huren om te stad te bekijken haha. Ben benieuwd. Eerst nog even 1,5 week naar school. Hahaha en stiekem alvast aftellen tot Toronto (en de Santa Claus Parade)

Vandaag heb ik nog m'n laatste cijfer gekregen van de midterm toetsen. Die was super moeilijk maar ik heb er nog een 5,7 weten uit te halen. Gewoon een voldoende !! Dus heb ik al m'n cijfers gehaald, jeeej! Nu alweer gaan richten op de final toetsten haha.

Veel liefs uit Canada !!

1. Jan en Mirjam:
    4 november 2014
    Leuk om weer te lezen. De opmaak van je blog ziet er inderdaad veel beter uit zo! Geniet maar lekker hoor, de cijfers zijn er (nog) niet minder om. Top!
  2. Elly:
    4 november 2014
    Nou, pap was dit keer de eerste die je blog gelezen heeft. Hij moest af en toe wel even lachen. Is weer mooi verhaal geworden hoor. Op naar de santa claus parade!! Nog even geduld Xxxx
  3. Mart en Claartje Huijgens:
    Hoi Milou,
    Jij moet toch wel met een big smile je blog zitten te schrijven.
    Je zet achter bijna elke zin haha. Haha
    Wat een verhaal weer. Leuk. Jullie genieten volop.
    Pas op met fietsen in Toronto: ze rijden daar als gekken.
  4. Annick:
    10 november 2014
    Hoi Milou,

Wat een leuk verhaal weer! Super leuk om je zo te kunnen volgen en je halloween pubcrawl klinkt heel leuk. Goed van je dat je voor al je vakken een voldoende hebt gehaald! Geniet ervan.

xxxxx Annick
  5. Jan J. Boer:
    23 november 2014
    Hoi Milou,
    Heb vanmorgen je reisblog gelezen. Leuk.
    Bedankt ook nog voor je lieve kaart.
    Maak er nog een geweldige tijd van. (het gaat alweer opschieten.)
    Liefs,
    Oom Jan.