First days in Edmonton

18 augustus 2014 - Sherwood Park, Canada

Hier komt mijn eerste reis verhaal van dit grote avontuur !

Zaterdag ochtend ging de wekker al vroeg, want we moesten al om 7 uur op Schiphol zijn. Sophie stond al om kwart voor 5 voor de deur om afscheid te komen nemen. Daarna ben ik met papa, mama en Desie naar Schiphol gereden. Danique kwam zelf met de trein, wel leuk want dan kon ik van haar toch ook even afscheid nemen. Na het inchecken van de bagage zijn we even met z'n allen wat wezen drinken en daarna op naar de gate.
Terwijl we aan het wachten waren voor de handbagage controle dacht ik dat ik onze achternamen hoorde door de luidsprekers. Maar Simone en Thyrza hoorden niks, ze dachten dat het wel aan m'n zenuwen zou liggen. Vervolgens na de bagage controle hoorden we het allemaal. Moes, Ton and Huijgens have to go to the front desk. Eeh oke? dachten wij. Er gingen al verschillende scenario's door onze gedachten, zo zei Thyrza misschien zijn we overgeplaatst naar een ander vliegtuig. Toen we ons hadden gemeld bleek dat de audio in de stoelen waar we zouden zitten in het vliegtuig het niet deden, dus kregen we andere stoelen. Oke pfeww dat viel mee. De vlucht ging prima! In Houston hoefden we gelukkig niet onze koffer opnieuw in te checken, dat werd al voor ons gedaan. Toen we in het vliegtuig vanaf Houston naar Edmonton zaten kwam toen we nog veilig op de grond stonden de piloot door het vliegtuig lopen. Ja gelukkig stonden we op de grond, want anders zou het een beetje gek zijn als er een piloot door het vliegtuig loopt terwijl we vliegen. De piloot had echt humor. Hij maakte met veel mensen in het vliegtuig een kort praatje haha, zo was er een lege stoel en hij zei tegen de vrouw die daar naast zat. Is that my seat? haha misschien had je hier bij moeten zijn, maar op dat moment was het erg droog. Toen we in Edmonton aankwamen zei hij welcome to Vancouver, dus Thyrza en ik keken elkaar even geschokt aan, Vancouver ?? ok dit is vast een grap. Maar we waren gewoon in Edmonton.
John en Elaine kwamen ons ophalen op het vliegveld. We waren best moe dus konden gelijk heerlijk slapen na even gezellig te hebben gekletst.

De volgende morgen kregen we een heerlijk Candadees ontbijtje. Hierna ging ik samen met Thyrza even een rondje lopen in de buurt, om even te kijken hoe het er hier uit ziet. Wauw wat zijn de huizen anders dan thuis, veel groter en ook minder dicht op elkaar gebouwd. Achter het huis van John en Elaine is er een onderdeel van de golfbaan, hole 18, de laatste van de golf baan. Best leuk om te zien dat er zo af en toe mensen al golfend voorbij komen.
In de middag zijn we naar Elk Island National Park geweest, dit was een mooi park! We hebben nog een paar bizons gezien, maar niet zo veel. Je kon een pad nemen waar je eigenlijk bizons kon zien, maar er was er geen een. Kwamen we dat pad uit met de auto stond daar een groepje bizons. Ook hebben we nog een rondje gelopen door het park.
Toen we terug thuis kwamen bij John en Elaine gingen ze vast wat voorbereidingen doen voor de barbecue. Ze gingen een beer can chicken maken, er zat zeg maar een blikje bier (heineken) in de kont van de kip en dit ging dan op de barbecue. Haha dit zag er echt heel grappig uit. Het is iets typisch Canadees, ik had het ook nooit eerder gezien. haha maar  het was erg lekker! Bij het avondeten heb ik ook spaghetti squash gegeten.Joanne en Jerry kwamen langs voor het dinner. Erg leuk om hun ook te leren kennen. Joanne is de zus van Elaine, dus ook familie van mij, dus ook een nicht van m'n vader. Na het avond eten hebben we nog een heerlijk tijde buiten in de tuin gezeten. Daarna gingen we samen met John en Elaine een rondje lopen langs de golfbaan. Toen we terug kwamen van het rondje lopen mochten we met zn drietjes in de hottub, die staat hier in de tuin. Echt even lekker relaxen zo.

Vandaag hebben we een bezoekje gebracht aan de West Edmonton Mall. Wauw ik heb nog nooit zo iets gezien. Echt bizar. Er is gewoon een waterpark in de mall. Het is zelfs mogelijk om zee leeuwen te bewonderen in de mall, die een leuk showtje weggegeven.
Toen we weer terug thuis waren hebben we de trip naar de Rockies verder uitgestippeld. Morgen om 11 uur in de ochtend gaan we de auto op halen en dan gaan we richting Calgary rijden.

Zo wij gaan nu lekker slapen! Voor jullie alvast, good morning !!

1. Elly:
    19 augustus 2014
    Hey lieverd, ik wist dat je je verhaal ging schrijven. Is behoorlijk lang geworden en leuk om te lezen. Slaap lekker. Xxx
  2. Jan en Mirjam:
    19 augustus 2014
    Hoi Milou, leuk om ook jouw verhaal te lezen. Geweldig dat jullie er zo van genieten. Een dikke knuffel voor jullie allemaal. Liefs Mirjam
  3. Desie:
    19 augustus 2014
    Super leuk verhaaltje en leuke foto's! En die mall, daar zou ik ook echt wel een keer willen kijken! Bizar dat er gewoon een waterpark in zit haha. Slaap lekker xxxx
  4. Simone:
    19 augustus 2014
    Wat leuk om te lezen Milou! Ik ga je verhalen zeker in de gaten houden. Heel veel plezier daar en lekker genieten (en veel foto's maken :D). xx simone de baan
  5. Cora en Wim:
    19 augustus 2014
    Leuk verhaal Milou, als je dit zo volhoud kan je er een boekwerk van maken. Veel plezier op jullie rondrit door de Rockies!!
  6. Sophie:
    19 augustus 2014
    Gaaf Mil! Wat zul je veel indrukken opdoen nu! Geniet er maar lekker van, je hebt er zo lang naar uitgekeken! xxxxxxxxx
  7. Mart en Claartje Huijgens:
    19 augustus 2014
    Zo dames, de start is veel belovend aan de foto's te zien.
    Veel plezier tijdens jullie rondrit!
  8. Corrie en bart:
    20 augustus 2014
    Wat leuk om jouw op deze manier te volgen. Ziet er allemaal goed uit!!!!
    We houden je site in de gaten.
    Groetjes,
    Corrie en Bart.