Laatste week Canada is aangebroken

11 december 2014 - London, Canada

Lieve allemaal!

De tijd gaat ineens zo snel, dat is echt niet normaal! Gister hadden we onze laatste toets, en nu moeten we alleen nog wachten op de cijfers, maar we moeten niks meer doen voor school, dus VAKANTIE !! We verblijven nog ongeveer een week in de residence en dan willen we naar New York vertrekken, het volgende avontuur!

Ik zal eerst nog eens even 'terugblikken' naar de afgelopen weken, we hebben het wel weer druk gehad met school maar ook af en toe wel wat andere leuke dingen kunnen doen, want dat doen we hier natuurlijk ook wel.

Vrijdag 28 november
Vandaag was het Black Friday, de dag na Thanksgiving in America. maar hier in Canada doen ze daar dus ook aan. Een dag dat er mega hoge kortingen zijn, of heel veel verschillende soorten acties. De mall ging daardoor al om 7 uur open, en mensen zijn zo gek om dan ook al om 7 uur in de mall te zijn. Ja ook wij.. Samen met Thyrza en Simone hadden we om kwart over 6 de bus vanaf Fanshawe College richting de Masonville Mall. De avond ervoor was ik samen met Thyrza en Kristel uit geweest, dus we hadden nou niet echt suuper lang geslapen. Haha maar we wilden dit toch wel echt een keer meemaken, want thuis hebben we dat niet echt zoals het hier is. Ik stond er van te kijken hoe druk het al was in de bus, en iedereen die er in zat ging ongeveer wel naar de mall.
Bij alle winkels waar je keek waren er wel acties! Hier in de mall was het nog niet zo heel druk vergeleken met America denk ik, want daar is het echt chaos in de malls. De Canadezen zijn ook altijd super vriendelijk, haha dus veel chaos zal er niet snel zijn.
Ik heb niet veel gekocht in de mall, want ja.. m'n koffer moet ook nog dicht kunnen natuurlijk.
Op school in de winkel was er ook 'black Friday'. Daar heb ik nog een sweater met Fanshawe College gekocht!
's Avonds was er in het Victoria Park in downtown het moment dat alle kerstverlichting aanging. Hier wilde wel wel graag naar toe, maar we hadden de tijd met de bus niet helemaal goed ingeschat, waardoor we nooit op tijd waren voor het moment dat ze aan zouden gaan. We zijn er wel langs gereden in de bus, en wooow wat is dat mooi haha. Ongeveer alle bomen zijn wel versiert met kerstverlichting, echt zo leuk!

Sommige dagen hebben we niet veel interessants gedaan, dus die sla ik even over op mn blog haha.

Maandag 1 december
Vandaag was het Farewell dinner met alle internationale studenten van de business school. Iedereen moest een cadeautje kopen van ongeveer 10 dollar. Dus wij moesten deze dag nog even achter een cadeau aan. We gingen 's avonds naar Palasad en daar gingen we bowlen, na het bowlen gingen we met z'n allen eten, er waren stukken pizza en wings. Na het eten gingen we een spel doen voor de cadeautjes die iedereen had meegenomen. Als je nummer gezegd werd dan mocht je een cadeau uitkiezen, en je mocht ook een cadeau bij iemand anders stelen. Ik had een spaarvarken met allemaal Canadese kenmerken er op, super leuk! Dus zodra ik terug ben kan ik weer lekker gaan sparen wat wel nodig is haha.

Verder hebben we deze week ook al weer veel moeten leren, want vorige week hadden we twee tentamens, en deze week hadden we ook weer twee tentamens. Dus tussen de lessen door was het vooral veel aan school werken.

We waren ook nog langs geweest bij UPS om te kijken wat het kost om een pakket van 30kg op te sturen naar NL, samen met Simone wilde ik nog wat opsturen naar huis, omdat we het allemaal waarschijnlijk niet mee konden nemen in onze koffer haha. Maar een pakket van 30 kg kost bij UPS gewoon 750 dollar, echt super veel.
In London zit ook een DHL dus we dachten om daar ook nog even langs te gaan om te informeren. Op de website kan je ook wel het een en ander uitrekenen wat het gaat kosten, maar als er toch een winkel is is dat wel wat makkelijker, want dat kan je ook nog dingen vragen. Nou in de buur van de White Oaks mall zat een DHL, dus wij gingen daar met de bus naar toe en toen moesten we nog een keertje overstappen op een andere bus en ik denk nog een klein kwartiertje lopen. Lopen we naar die DHL toe, stopt waar we lopen ineens de stoep, dus verder een stukje langs de weg lopen, haha het was geen snelweg ofzo. Toen moesten we een andere weg in en daar moest het ergens zijn, maar het leek wel een industrieterrein. Niet echt een winkel waar je gewoon naar binnen loopt haha. Dus wij kwamen daar aan en dachten al van huh is dit het wel, want we zagen nergens echt een soort winkel of iets waar je naar binnen kon. Maar er was toch wel een mini service balie. Dus wij komen daar binnen, super klein. Staat er een mevrouwtje die ons wilde helpen, zegt ze ja ik weet dat ook niet daarvoor moet ik op de website kijken. Precies hetzelfde zoals wij het dus al gedaan hadden. Verder kon ze ons niet helpen, haha waren we dus voor niks hier naar toe gelopen.
Toen zijn we ook nog een keer naar een Canada Post office geweest. Hier hadden ze verschillende tarieven om iets op te sturen naar Nederland, van duur tot veel minder duur. Dus dit is gelukkig nog wel een optie om iets naar huis op te sturen, anders weet ik niet of mn koffer nog wel dicht paste haha.

5 december hadden we samen met de roomies Sinterklaas gevierd. Aan het eind van de middag wilden we pepernoten gaan maken, want we hadden in de dutch grocery store pepernoten mix gekocht, verder had je alleen water nodig, dus easy om te maken! Alleen was dat niet helemaal het geval hahaha. Thyrza en Simone gingen vast het beslag maken en hadden er per ongeluk 200 ml water in gedaan, maar we moesten eigenlijk maar 20 ml water hebben, dus toen ging er iets mis met het beslag hahaha. Het was wel heel grappig. Nu leek het net als of we pepernoten vla of drinken hadden. We hadden nog geprobeerd het te redden, maar helaas kon dit niet haha. We hadden gelukkig nog genoeg andere dingen in huis dus we zouden niet zomaar omkomen.
Toen gingen we de cadeautjes doen,eerst hadden we de cadeautjes die we van onze ouders hadden gekregen (die Simone haar ouders hadden meegenomen uit Nederland toen ze hier waren half oktober) opengemaakt, met het gedicht erbij. Ik had hele leuke oorbelletjes en een armband gekregen, oja en natuurlijk de chocolade muntjes en nog een chocolade letter haha. Daarna gingen we een sinterklaas spel doen. We hadden die week allemaal kleine goedkope dingetjes gekocht, om daar het spel mee te gaan doen. Haha het was wel een grappig spel om te doen. We hadden ook alleemaal lekkere dingetjes gekocht om te eten, onder andere kaas! Echte kaas die ze ook in Nederland hebben! Haha. We hadden er een soort tapas avondje van gemaakt.
Het was weer een leuk avondje!

Verder hadden we in het weekend en door de weeks veel geleerd, want op maandag en woensdag hadden we nog een tentamen. Tussen het leren door nog even geskyped met mn ouders en ook nog een keer met Desie, dus dat was wel weer gezellig!

Vanavond gaan we samen met de Finse meisjes misschien uiteten en schaatsen in het Victoria Park (jaaa waar alles mooie kerstlichtjes zijn) !! Dus ik zal binnenkort ook de fotos van het schaatsen en het park op mn blog zetten!
Een paar van hun vertrekken morgen al, zij gaan gewoon lekker naar de Bahamas! Weer eens wat anders dan New York.

Komen weekend gaan we naar Helen toe in Woodstock en dan neemt ze ons ook nog mee naar Niagara, waar de rest van de familie woont! Echt super leuk! Ook gaan we nog even naar de niagara watervallen! Dus dat wordt weer een leuk weekend! Dan zijn we volgende week nog een paar daagjes in London en dan moeten we Canada al weer gaan verlaten, echt zo bizar dat het zo snel gegaan is! Ik kan nu al niet anders zeggen dat ik hier echt een top tijd heb gehad! Nu nog genieten van een laatste weekje in Canada, want daarna kan dat voorlopig niet meer.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen!

Dikke kus uit Canada

1. Jan en Mirjam:
    11 december 2014
    Wat is de tijd snel gegaan! Maar ook heel fijn om te lezen dat jullie het samen zo goed kunnen vinden. Canada is dan nu bijna voorbij, maar jullie hebben nog een te gek avontuur voor de boeg! Heel veel plezier. Dikke knuffel.
  2. Cora en Wim:
    11 december 2014
    Weer een leuk verhaal Milou en dus nu al vakantie! Veel plezier bij Helen en de rest van de familie. En natuurlijk een leuke tijd in New York!! Groetjes van tante Cora en oom Wim
  3. Elly Ton:
    11 december 2014
    Ik wil ook naar Canada !!! Zou bijna jaloers worden ( natuurlijk niet op het leer gedeelte) als ik het jullie niet zo gunde maar verder........
    Ben alweer benieuwd naar de volgende verhalen en natuurlijk de Christmas time foto's. Veel plezier, geniet en dikke knuffel en groetjes.
  4. Corrie en bart:
    16 december 2014
    Wat een geweldige tijd hebben jullie daar gehad.Nu nog een fantastische afsluiter,geniet er van dit word een super vakantie.Fijne feestdagen .Bart en Corrie