Road trip California, Part III

25 januari 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Lieve allemaal!
Vandaag is alweer de laatste officiële dag in California. Morgen vliegen we weer terug naar Nederland. Wauw wat is de tijd omgevlogen hier, maar wat hebben we veel gedaan, gezien en meegemaakt! Echt een top ervaring! En dat natuurlijk niet alleen hier in California, maar ook het begin van de reis; de Canadian Rockies, gevolgd door studeren in London, Ontario en een reis naar New York, de stad waar ik altijd al een keer naar toe wilde en die droom is uitgekomen!

Ik heb jullie al over de eerste twee ‘delen’ van onze road trip in California verteld, maar nu komt nog het laatste deel (waarin ik 22 werd) en waar we ook California verlaten hebben, voor Nevada en Arizona.

Zondag 18 januari
Vandaag gingen we weer een stukje rijden, van Los Angels naar Las Vegas, jaja hier verlaten we de staat California voor Nevada. Het was iets meer dan 4 uur rijden, nog een heel stukkie. Aan het eind van de middag, rond half 4 kwamen we aan in Las Vegas. Gek idee, je rijd eerst een hele tijd door de woestijn, niks geen stad te zien, en ineens kom je op zo’n druk bezochte stad aan, Las Vegas!! Eerst gingen we even naar het hotel om in te checken en vervolgens konden we naar de strip gaan! Las Vegas zie je altijd in heel wat films voorbij komen, o.a. Hangover. Haha ik was wel benieuwd wat het nou echt was! Wauw wat een gave stad om te zien. Het was er best wel druk. Haha en overal op straat zag je mensen lopen met bier en drankjes in hun handen. In het begin sta je hier toch even van te kijken. Maar ook niet echt jonge mensen, meer oudere leek wel.
Eerst kwamen we langs ‘little Paris’, zo grappig om te zien, een mini Eiffeltoren. En natuurlijk het Caesars Palace en het Bellagio. Wat een enorme hotels zijn dat!! Haha super vet. Toen we langs het Bellagio liepen zagen we wel een soort vijver, maar geen fonteinen. Wij dachten echt, huh die waren toch hier. Maar ze waren in ieder geval niet aan. Toen liepen we een stukje verder, nog steeds langs het Bellagio want dat is heel groot, gingen de fonteinen ineens aan. Waauw zo mooi om te zien was dat!! Het leek wel een hele show, met muziek. Echt super vet! Er werd daarna omgeroepen dat de volgende show na 30 minuten zou zijn, de fonteinen staan dus niet de hele tijd aan haha. Ik heb hier ook nog een filmpje van, die staat op m’n blog als jullie ze willen zien! Oja, mijn film kwaliteiten zijn misschien nog niet altijd even goed hihi.
’s Avonds gingen we nog lekker een cocktailtje drinken bij ‘Margaritha ville’. Er was hier ook een live bandje, dus altijd wel gezellig! En toen moest het er van komen… gokken! Haha dat hoort er natuurlijk wel bij als je in Las Vegas bent, maar ja helaas kan ik geen van die kaart spellen dus werd het maar gewoon zo’n machine waar je centjes in kan doen haha. Nou uit de 2 dollar die in er in gedaan had kwam 0,10. Dik verlies als je kijkt wat ik heb ‘ingezet’  hahaha. Toen maar gestopt, ik wilde natuurlijk geen gok verslaving beginnen in Las Vegas.

Maandag 19 januari
In de ochtend gingen we nog even naar de mall toe in Las Vegas. Voordat we weg wilden gaan gingen we nog even naar het ‘welcome to fabulous las vegas’ sign. Haha er stond zelfs een rij om hiermee op de foto te gaan. Dat moesten we natuurlijk wel gezien hebben voordat we er weg gingen. Daarna konden we onze reis weer voortzetten, naar de Grand Canyon, Arizona! Weer een andere staat. Ondertussen kan ik al een aantal staten afstrepen van Amerika, maar nog laaaaang niet allemaal. Het was nog een heel stukje rijden. Onderweg kwamen we langs de Hoover Dam. Dit was ook zeker een stop waard. Super gaaf om te zien !! Hierna was onze eindbestemming de grand canyon. We kwamen hier rond 9 uur ’s avonds aan in het hotel. Dus we konden niet veel gaan ondernemen. Het hotel zag er goed uit, we verbleven er ook 4 nachtjes dus dat was goed haha.

Dinsdag 20 januari
We hadden alweer op tijd de wekker gezet, zodat we lekker konden gaan ontbijten. Er waren pannenkoekjes bij het ontbijt, lekker! Goed begin van de dag. Vervolgens gingen we naar grand canyon national park rijden. We gingen naar het visitor centre voor informatie over wat we allemaal konden gaan doen. Er waren een paar mooie routes die je met de auto kon doen, waarbij je op veel plekken kon stoppen. Op deze manier konden we al heel veel van de grand canyon zien! Wauw wat super mooi joh. Zo bizar dat zoiets kan ontstaan door de natuur. Er waren wel hikes die je kon doen waar je canyon in wandelt, maar ja dan moet je ook weer terug naar boven. Haha en wij zijn nou niet bepaald ervaren hikers. Dus dan maar op een andere manier bekijken. We hebben heel veel gezien tijdens de route die we met de auto deden, en super veel foto’s. Haha achteraf dacht ik waarom heb ik zoveel foto’s van de Grand Canyon, want als je ze later gaat vergelijken lijken ze best wel een beetje op elkaar. Dus het was lastig om m’n foto’s te selecteren.
Bij het hotel hadden ze ook een zwembad en een hottub, daar hebben we ’s avonds natuurlijk even lekker gebruik van gemaakt! Heerlijk ontspanning, haha maar dat doen we natuurlijk wel vaker.

Woensdag 21 januari
Vandaag gingen we eerst de helikopter vlucht boeken, we moesten natuurlijk wel verzekerd zijn van een plekje. Nadat we dat gedaan hadden gingen we weer naar het park toe. Eerst even een broodje kopen voor onderweg. Daarna gingen we de andere kant oprijden langs de Grand Canyon. Wauw wat een mooi uitzicht heb je als je daar langs rijd. Dit beloofde al veel goeds voor de helikopter vlucht die we de dag erna gingen doen. Het was wel echt koud buiten, denk rond het vriespunt. Haha dus iedere keer als we uit de auto wilde gaan bij een uitzicht punt was het wel erg frisjes. Aan het einde van deze route was er een uitkijktoren. Vanuit hier kon je (binnen, dus lekkerder warm) goed uitkijken over de canyon. Apart dat het zo ontzettend groot is. Gister hadden we een filmpje bekeken over de grand canyon in het visitor center met informatie. Hierin vertelde ze dat de Grand Canyon 1 mile diep is en rond 270 mile breed, als ik het goed onthouden heb.

Donderdag 22 januari
De wekker ging al vroeg, want om kwart over 10 was de helikopter vlucht en we moesten er rond kwart voor 10 al zijn. Dus eerst even lekker ontbijten en daarna naar het vliegveldje. Die was op 5 minuutjes rijden van ons hotel, dus lekker dichtbij. De helikopter vlucht duurde ongeveer een halfuurtje. We zaten in totaal met 6 mensen + de piloot in de helikopter. Eerst vlogen we een stuk boven de bossen voordat we bij de canyon aankwamen. Haha ik dacht goed kijken misschien zie ik nog wat wild life lopen, maar helaas niet. Daarna kwamen we bij de Grand Canyon aan. Wauw wat een ervaring om hier boven te vliegen! Vanaf hier zie je alles nog beter dan dat je op de rand staat, echt super gaaf !! De tijd vloog om, voordat we het wisten waren we weer met beide voetjes op de grond. Tijdens de vlucht heb ik ook een paar filmpjes gemaakt, deze staan ook op m’n blog!
In de middag waren we nog even naar het park terug gegaan om wat foto’s te maken en later op de dag, aan het eind van de middag gingen we foto’s maken tijdens zonsondergang. Dit was wel heel mooi, maar we hadden er eigenlijk wel meer van verwacht. Misschien is het in de zomer wel nog mooier.

Vrijdag 23 januari
Vandaag hadden we bij het ontbijt extra pannenkoekjes gebakken, zodat we die mee konden nemen voor onderweg, voor de lunch. Vandaag gingen we vanaf de Grand Canyon rijden naar Lake Havasu City. Het was niet echt een groot stadje, dus was er niet veel te beleven voor ons haha. We waren even naar de plaatselijke mall geweest. Ook naar iets van pets world, daar verkopen ze alles voor je huisdier, inclusief huisdieren. Zelfs katten. Echt zo’n gek idee dat je die gewoon in een dierenwinkel kan kopen. Vond het maar zielig dat ze niet buiten konden spelen. Thuis kan onze kat Dazzle gelukkig lekker naar buiten hihi. Ben benieuwd of ze me nog kent ;)
’s avonds gingen we alvast onze koffers voor het echt in pakken. Dan hoefden we de dag voordat we vertrekken alleen maar de laatste dingetjes er aan toe te voegen of er uit te halen. Haha het duurde even maar het was gelukt!

Zaterdag 24 januari
Happy birthday to meeee !
Toen ik wakker werd was mn telefoon al helemaal overstroomd met berichtjes voor m’n verjaardag. Super lief!! Heel erg bedankt allemaal J Wel gek, normaal gesproken als je thuis bent dan krijg je een voor een een berichtje en nu alles tegelijk haha. Toen ik daarna gedoucht was en uit de badkamer stapte was de hotel kamer versierd, super leuk! Simone en Thyrza hadden hun best gedaan! Nu voelde ik me toch weer wat meer jarig, oja en ze hebben ook voor me gezongen, m’n verjaardag helemaal compleet!
Na het ontbijt vertrokken we naar Palm Springs! De temperatuur liep volgens mij op, hoe dichter we daarbij kwamen hoe lekkerder. Het was rond 24 graden Celsius. ’s Middags hadden we lekker op de ligstoelen naast het zwembad gelegen. We konden zelfs zwemmen, want het water was heerlijk, totaal niet koud!
’s Avonds gingen we lekker ergens uit eten. Palm Springs is echt een heel leuk toeristisch stadje, wel veel oude mensen haha. Als het festival Coachella is, dan zijn er wel veel jongeren te vinden.
Haha dit was denk ik wel mijn langste verjaardag ooit, eerst al 9 uur tijdverschil met Nederland en dan ook nog eens een uur tijdverschil met Arizona. Want om 11 uur in de ochtend werd het wee 10 uur ;p

Zondag 25 januari
Onze laatste dag is aangebroken. Na het ontbijt gingen we door naar Santa Monica. Hier gingen we langs de boulevard lopen en naar de pier. Zo leuk er staat gewoon een achtbaan en een reuzenrad op de pier. Verder gingen we nog een stukje langs het strand lopen. Er gaat ook een pad midden door het strand, hier zie je allemaal mensen fietsen en skaten. Zo cool, net een film. Wat ook wel grappig was, was dat er een soort turn attributen waren op het strand. Er waren verschillende mensen aan het lopen op van die lijnen die zijn gespannen tussen twee palen en er waren van die ringen, waar ze van de ene ring naar de andere ring gingen (net aapjes) haha. Echt zo gaaf om te zien, het was hier ook echt druk en veel mensen waren hier bezig met sport. Zoiets zouden ze bij Vrouwenpolder op het strand ook eens moeten zetten haha. Dat zou nog meer toeristen trekken denk ik ;).  Oja er was ook een gras veldje, wat echt niet heel groot was. Maar iedere vierkante meter hiervan werd wel benut. Op een deel waren ze yoga aan het doen, ergens anders weer boksen, weer ergens anders een soort cheerleaders, en van die slangenmensen. Echt geniaal !
’s Avonds hadden we daar nog lekker wat gegeten en daarna richting het hotel. Deze is echt super dichtbij het vliegveld, ideaal dus. Toen hebben we even onze koffers op orde gemaakt, zodat ze klaar zijn voor vertrek. De koffers in ieder geval al wel, nu wij nog. Het is wel een ‘lange’ vlucht i.v.m. het tijdverschil. Haha we gaan straks 9 uur ‘in de tijd reizen’.
Hopelijk hebben jullie mij met veel plezier kunnen volgen tijdens dit ontzettend gave avontuur! We hebben echt zoveel meegemaakt, het was een grote ervaring die ik voor de rest van m’n leven met me mee zal dragen.
Bedankt voor al jullie lieve berichtjes tijdens mijn reis/avontuur en reacties op m’n blog!!!
Heel veel liefs en een dikke kus

1. Desie:
    26 januari 2015
    Tot snel en goeie reis!!

xxxxxx
  2. Elly:
    26 januari 2015
    lieverd alle verhalen met plezier gelezen ik schreef al bij Simone we gaan ze nog missen. Maar ik vind het wel weer heel fijn om je in het eggie te gaan zien H V J Xxxx tot gauw
  3. Marije van der Kuijl:
    hee milou!!
    Ik heb al je reisverhalen met heel veel plezier gelezen! Wat heb je ontzettend toffe dingen gedaan zeg :)! Geniet nog van je laatste uurtjes daar en alvast een hele goede reis naar huis.
    Groetjes,
    Marije
  4. Laura:
    26 januari 2015
    Super leuk om al je belevenissen te lezen Milou ! Een hele goeie en tot snel ! :) Liefs X